امنیت خانواده ترامپ؛ دردسر بزرگ پلیس مخفی آمریکا

امنیت خانواده ترامپ؛ دردسر بزرگ پلیس مخفی آمریکا
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 17:40

سرویس مخفی امریکا برای تأمین امنیت خانواده ترامپ خواهان افزایش 60 میلیون دلاری بودجه خود شده است.

به گزارش واشنگتن ‌پست، سرویس مخفی امریکا برای تأمین امنیت خانوادۀ رییس جمهور این کشور، از تامین هزینۀ سفرهای مکرر ترامپ گرفته تا محافظت از خانوادۀ وی که ناشی از سبک بسیار پیچیدۀ زندگی آنهاست، خواهان افزایش 60 میلیون دلاری بودجۀ خود در سال مالی 2018 شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 27 میلیون دلار از این مبلغ قرار است برای حفاظت از خانوادۀ رئیس‌جمهور امریکا و منزل شخصی آنها در برج ترامپ صرف شود و 33 میلیون دلار دیگر نیز برای تأمین هزینه‌های مسافرت‌های رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و سران کشورهای بازدیدکننده از امریکا استفاده می‌شود.

در همین حال، یک منبع آگاه اعلام کرد دفتر مدیریت و بودجۀ کاخ سفید با این درخواست مخالفت کرده است و آن را کاملاً غیرواقعی توصیف کرد.

به نوشته رسانه های آمریکایی، در حالی که ترامپ هزینه غذای گرم بینوایان آمریکایی را از بودجه 2018 حذف کرده، 100 پلیس مخفی را برای مراقبت از فرزندانش به کلرادو و پیست اسکی فرستاده است.

یک مأمور سرویس مخفی که 14 سال در این واحد فعالیت کرده است، خاطر نشان کرد: "سرویس مخفی نمی‌تواند در سبک زندگی افرادی که تحت حفاظتش قرار دارند، دخالت کند. آنها مجبورند مطابق با این سبک کار خود را انجام دهند."

وی با اشاره به سفرهای متعدد ترامپ به فلوریدا ادامه داد: "به نظرم آنها انتظار نداشتند که ترامپ مکرراً به فلوریدا برود. این مسئله واقعیتی غیرمنتظره بود و سرویس مخفی باید فعالیت‌های خود را سریعاً با این وضعیت تطبیق می‌داد."

مخالفت با افزایش بودجه از سوی کاخ سفید، شاید سرویس مخفی امریکا را به استفاده از بودجۀ دیگر واحدهای این نهاد امنیتی از جمله واحد مبارزه با جرائم سایبری وادار کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها