پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق، حماه و حلب

پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق، حماه و حلب
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 20:03

ارتش سوریه و متحدانش گردان های شرقی و غربی و انبارهای 559 نزدیک فرودگاه نظامی السین در قلمون شرقی در ریف دمشق را آزاد کردند.

العالم - با خبرنگاران

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که ارتش سوریه و متحدانش توانستند حمله گسترده تروریستهای النصره و دیگر گروههای مسلحِ وابسته به آنها در حومه شمالی حماه را مهار کنند.

ارتش و متحدانش همچنین به منظور گسترش محدوده امنیت در اطراف فرودگاه نظامی حماه و بازگشایی جاده حماه محرده یک عملیات نظامی را آغاز کردند و خطوط دفاعی خود را تقویت کردند؛ این درحالی است که درگیری های شدید با گروههای تروریستی که به برخی شهرک ها و ایستهای نظامی در منطقه نفوذ کردند، ادامه دارد.

در حومه حلب نیز ارتش سوریه به همراه متحدانش روستاهای ام تینه و لاله محمد و تپه عاکوله و السوس در اطراف شهر دیر حافر در شمال شرق حلب را آزاد کردند و بدین ترتیب شهر به طور کامل تحت محاصره قرار می گیرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین اذعان کرد که گروه های مسلح ترویستی محله الزهرا در غرب حلب و منطقه فرودگاه نظامی النیرب و منطقه جبرین در شرق حلب را  هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

جنگنده های سوریه نیز مواضع عناصر مسلح در شهر الرستن و دو روستای عیون حسین و العامریه در حومه شمالی حمص را بمباران کردند.

210

پربیننده ترین خبرها