سیاست‌های اردوغان و افزایش نرخ بیکاری در ترکیه

سیاست‌های اردوغان و افزایش نرخ بیکاری در ترکیه
جمعه 4 فروردين 1396 - 06:17

طبق اطلاعات ارائه شده توسط نهادهای دولتی ترکیه، آمار ۳.۳ میلیون نفر بیکار در این کشور در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

العالم - ترکیه

به گزارش روزنامه حریت، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی ترکیه نشان دهنده افزایش بیکاری ۰.۶ درصدی مردم این کشور درسال ۲۰۱۶ و در قیاس با سال قبل آن حکایت دارد که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ آمار کلی بیکاری دو رقمی شده است.

بنابر آمارهای اعلام شده مذکور، آمار بیکاری در ترکیه طی ۱۵ سال اخیر با افزایش ۲۷۳ هزار نفری در سال ۲۰۱۶ به ۳.۳۳ میلیون نفر رسیده است.

آمار ارائه شده از سوی موسسه آمار ترکیه، میزان بیکاری در بخش کشاورزی در سال ۲۰۱۶ این کشور را نیز ۱۳ درصد اعلام کرده است.

همچنین در بخش دیگری از اطلاعات آماری ارائه شده، میزان بیکاری جوانان رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در سال ۲۰۱۶ نیز با ۱.۱ درصد افزایش در سال ۲۰۱۶، به ۱۹.۶ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال نیز با ۰.۶ درصد افزایش در سال گذشته میلادی به رقم ۱۱.۱ درصد افزایش یافته است.

در بخش بررسی نرخ بیکاری بر اساس جنسیت نیز، میزان بیکاری مردان این کشور با ۰.۴ درصد افزایش به ۹.۶ درصد رسیده است. درحالیکه این رقم در جامعه آماری زنان ترکیه با ۱.۱ درصد افزایش رکورد ۱۳.۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

بسیاری از کارشناسان دلیل افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در ترکیه را سیاستهای داخلی و خارجی تهاجمی دولت اردوغان، به وجود آمدن نا امنی و کاهش سرمایه گذاری خارجی و همچنین تضعیف صنعت توریسم در این کشور عنوان کرده اند.

از سوی دیگر درگیری با گروه های تروریستی از جمله «پ ک ک» در داخل و همچنین دخالت های نظامی ترکیه در امور سوریه و عراق نیز از جمله دیگر عوامل تشدید کننده رشد بیکاری در جامعه ترکیه عنوان شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها