آماده‌باش در شمال بلژیک پس از بازداشت یک مظنون

آماده‌باش در شمال بلژیک پس از بازداشت یک مظنون
جمعه 4 فروردين 1396 - 06:24

پلیس بلژیک روز پنجشنبه از بازداشت یک فرد مظنون در شهر آنتورپ خبر داد که تلاش می کرد با خودروی خود مردم را در محله ای تجاری زیر بگیرد.

العالم - اروپا

بنا بر اعلام پلیس بلژیک، در ناحیه فلاندر در شمال این کشور حالت آماده باش اعلام شده است.

سخنگوی پلیس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ساعت 11 صبح امروز به وقت محلی (ساعت 10 به وقت گرینویچ)، یک خودرو با سرعت زیاد وارد خیابان لو مِر Le Meir (که یک خیابان اصلی مرکز خرید و منطقه ویژه عبور عابران پیاده شهر آنتورپ است) شد و عابرین مجبور شدند خود را به کنار بکشند تا خودرو با آنها برخورد نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، این سخنگو افزود نیروهای پلیس پس از کمی تعقیب و گریز توانستند راننده این خودرو را که اصالتا اهل شمال آفریقا است، در مرکز شهر متوقف کنند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی بلژیک (بلگا)، شهردار آنتورپ این حادثه را یک  حمله تروریستی احتمالی  توصیف کرده است که یک روز پس از حمله تروریستی لندن روی داد.

این حادثه در شهر آنتورپ یک روز پس از حمله تروریستی لندن که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در جریان آن سه نفر کشته و حدود 40 تن دیگر زخمی شدند و همچنین در اولین سالگرد حملات مترو و فرودگاه بروکسل که در جریان آن 32 نفر کشته شدند، روی داده است.

تحقیقات درباره این حادثه به دادستانی کل بلژیک که مسئولیت امور تروریستی را بر عهده دارد، واگذار شده است.

نیروهای پلیس و نظامی کمکی در نقاط حساس کشور مستقر شده اند.

براساس تحقیقات اولیه، خودروی فرد مهاجم در فرانسه شماره گذاری شده است و خود فرد مهاجم تبعه فرانسه و در این کشور زندگی می کند.

آنتورپ دومین شهر بزرگ بلژیک و دومین بندر بزرگ اروپا پس از روتردام است که جامعه بزرگی از مهاجران مسلمان و همچنین جامعه ای از یهودیان ارتودوکس را که به خصوص در زمینه تجارت الماس فعال هستند، در خود جای داده است.

ژان ژامبون، وزیر کشور بلژیک اوایل این ماه از تحول و افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی و اعلام کرد:  ما همچنان در سطح سه تهدید ( از چهار سطح موجود )  قرار داریم و این بدان معنا است که ما همچنان در مورد آنچه در کشورمان و در جهان اتفاق می افتد هوشیار هستیم، زیرا تروریسم مرز نمی شناسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها