سازمان ملل: تحریم‌ها، مانع کمک‌رسانی به کره‌شمالی

سازمان ملل: تحریم‌ها، مانع کمک‌رسانی به کره‌شمالی
جمعه 4 فروردين 1396 - 10:01

سازمان ملل در گزارشی در خصوص بروز اختلال در کمک‌رسانی به کره‌شمالی به دلیل تشدید تحریم‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتد پرس؛ بر اساس یک گزارش که با نظارت سازمان ملل تهیه شده است، تحریم‌های بین‌المللی بر ضد کره‌شمالی، فرایند کمک‌رسانی به این کشور را به شدت مختل کرده است.
این گزارش که هفته جاری از سوی نماینده ارشد سازمان ملل در پیونگ یانگ منتشر شد می‌افزاید تحریم‌ها به طور غیرعمد فعالیت‌های این سازمان را در کره‌شمالی مختل کرده‌اند و به طور غیرمستقیم، کاهش کمک‌ها به این کشور را به همراه داشته اند؛ کمک‌هایی که زنان و کودکان کره‌شمالی به شدت به آن‌ها نیازمندند.
بر اساس این گزارش، بر مبنای «شاخص جهانی گرسنگی» کره‌شمالی در میان 118 کشور در رده 98 قرار دارد و نا‌امنی غذایی مزمن، سوء تغذیه در کودکان و کمبود مواد مغذی همچنان در این کشور مشاهده می‌شود. بیش از 10 میلیون شهروند کره‌شمالی (حدود 41 درصد از جمعیت این کشور) از سوء تغذیه رنج می‌برند.
به باور تهیه‌کنندگان این گزارش، رسیدگی به نیازهای مبرم اقشار آسیب‌پذیر در کره‌شمالی به کمکی 114 میلیون دلاری نیازمند است.
منتقدان مدتهاست ادعا می‌کنند کمک‌هایی که در اختیار کره‌شمالی قرار می‌گیرد، به تقویت دولت این کشور منجر می‌شود و پیونگ یانگ از آن‌ها برای نوسازی زیرساخت‌های هسته‌ای و ارتش خود بهره می‌برد. گزارش جدید سازمان ملل نیز بر این نکته تأکید دارد که وجود دغدغه‌هایی از این دست، ارائه کمک به کره‌شمالی را مختل کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها