افزایش بهای طلای سیاه و فلز زرد

افزایش بهای طلای سیاه و فلز زرد
شنبه 5 فروردين 1396 - 09:03

بهای جهانی نفت در آخرین روز از هفته گذشته اندکی افزایش یافت.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در آخرین ساعات معاملات روز جمعه افزایش یافت؛ اما هفته گذشته را با نزول به پایان رساند. نگرانی‌ها در خصوص نفت مازاد موجود در بازار مانع از اوج‌گیری بهای این کالای حیاتی شده است.

روز گذشته بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 27 سنت افزایش به 47 دلار و 97 سنت رسید؛ اما هفته گذشته را با 0.5 درصد نزول به پایان رساند. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) نیز با 24 سنت افزایش، 50 دلار و 80 سنت معامله شد؛ اما هفته گذشته را با 1.8 درصد نزول سپری کرد.

طلای سیاه در دو هفته اخیر به دلیل انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش تولیدات نفتی آمریکا و کافی نبودن اقدامات اوپک برای کاهش حجم نفت مازاد موجود در بازار، با کاهش نسبی بها روبرو بوده است. به گفته معامله‌گران، اگر اوپک اجرای توافق نفتی خود را پس از ماه ژوئن ادامه ندهد و یا اگر حجم بیشتری از تولیدات خود را کاهش ندهد، بهای نفت احتمالاً با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

این در حالی است که در پایان معاملات روز جمعه بهای جهانی طلا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. کاهش ارزش دلار در برابر مجموعه‌ای از ارزهای معتبر مهمترین علت افزایش بهای فلز زرد عنوان می‌شود. روز گذشته بهای هر انس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1247 دلار و 66 سنت رسید. فلز زرد هفته گذشته را با 1.6 درصد افزایش بها به پایان رساند. بهای طلا هفته پیش از آن نیز 2 درصد افزایش یافته بود.

6

پربیننده ترین خبرها