آغاز ثبت نام حج تمتع از دهه سوم فروردین

آغاز ثبت نام حج تمتع از دهه سوم فروردین
شنبه 5 فروردين 1396 - 16:29

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ثبت نام اولویت های حج تمتع سال 1396 از دهه سوم فروردین ماه جاری آغاز می شود.

العالم ـ ایران

به گزارش سازمان حج و زیارت در این اطلاعیه ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت، آمده است: با توجه به فراهم شدن شرایط تشرف حجاج جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال 1396، تمامی دارندگان قبوض ودیعه ‌گذاری علی ‌الحساب حج تمتع تا 31 تیر 1385، می ‌توانند از دهه سوم فروردین ماه بر اساس شرایطی که در اطلاعیه تکمیلی این سازمان اعلام خواهد شد، نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام خود برای اعزام به حج تمتع 1396 اقدام کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجائی که برای سفر به حج تمتع سالجاری داشتن گذرنامه بین المللی با حداقل اعتبار تا پنجم اسفند 1396ضروری است، از این رو متقاضیان سفر به حج که فاقد گذرنامه بوده و یا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاریخ فوق می‌باشد، لازم است در فرصت مناسب نسبت به دریافت گذرنامه جدید بصورت انفرادی اقدام کنند.
سازمان حج و زیارت در این اطلاعیه تصریح کرده است: تمامی کسانی که قصد واگذاری قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع خود به بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر، فرزند) را داشته، می‌بایست قبل از فرارسیدن موعد ثبت‌نام در کاروان‌ها، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز این سازمان در سطح استان مراجعه و نسبت به ثبت و نهایی کردن این فرآیند در سامانه جامع نقل و انتقال سازمان حج و زیارت، اقدام کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است، اطلاعیه تکمیلی این سازمان درخصوص زمان و نحوه ثبت‌نام واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سالجاری، دهه سوم فروردین ماه از طریق پایگاه اطلاع ‌رسانی سازمان حج و زیارت به نشانی hajnews.ir و رسانه‌ها منتشر خواهد شد.
پیش تر حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج با تشریح جزئیات توافق های انجام شده با مسئولان عربستان برای اعزام زائران، گفته بود: با حفظ حرمت، کرامت و عزت زائران، امسال 86 هزار نفر از کشورمان به حج مشرف می شوند.

پربیننده ترین خبرها