شکایت 6 میلیارد دلاری از عربستان سعودی

شکایت 6 میلیارد دلاری از عربستان سعودی
شنبه 5 فروردين 1396 - 18:09

عربستان سعودی بخاطر مشارکت در حملات 11 سپتامبر 2001 از سوی شرکت‎های بیمه آمریکا با شکایت شش میلیارد دلاری مواجه شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‎های بیمه آمریکا از عربستان سعودی بخاطر مشارکت در حملات یازدهم سپتامبر 2001 و ضرر و زیان‎هایی که به این شرکت‎ها در پی این حمله تروریستی وارد شده به دادگاه این کشور شکایت کردند و خواستار پراخت شش میلیارد دلار به عنوان غرامت شدند.

این شکایت پنج شنبه شب به دادگاه جزایی آمریکا در منهتن نیویورک ارائه شده است و جدیدترین اقدام برای این است که عربستان به لحاظ حقوقی مسئول این حملات معرفی شود.

در این شکایت، شرکت‎های بیمه آمریکا، عربستان سعودی و یک سازمان خیریه وابسته به حکومت عربستان را متهم به دادن پول و حمایت مالی و مادی دیگر به القاعده می کنند؛ امری که باعث شده است این گروه و اسامه بن لادن، رهبر سابق این گروه، بتوانند حملات یازدهم سپتامبر را انجام دهند.

دولت عربستان هرگونه مشارکت در این حملات را رد می‎کند اما شرکت‎های بیمه آمریکایی گفتند که در حال برنامه ریزی برای تأکید بر این مسأله این هستند که حملات یازدهم سپتامبر از جمله اقدام‌های تروریسم بین المللی است که سعودی‎ها در آن دست داشتند.

پربیننده ترین خبرها