ورود سامانه جدید از سمت نوار غربی کشور

ورود سامانه جدید از سمت نوار غربی کشور
يکشنبه 6 فروردين 1396 - 11:03

روز سه شنبه موج بارندگی از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد و باید منتظر ورود سامانه جدید از نوار غربی کشور باشیم

العالم - ایران

محمد اصغری کارشناس هواشناسی واحد مرکزی خبر درباره آخرین وضعت شرایط جوی کشور گفت: در ساعت های گذشته غالب بارندگی ها در جنوب کشور اتفاق افتاد که به صورت ایستگاهی به کرمان، شیراز، بوشهر، فسا کازرون، فراشبند، نی ریز، بندر لنگه، نورآباد، استهپان، فیروزآباد و برازجان اشاره کرد. 

وی افزود: این شرایط (بارندگی) را امروز نیز در ان مناطق یعنی در جنوب غرب شاهد خواهیم بود و بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و خراسان رضوی در این خط بارش قرار دارند.

وی گفت: کانون بارندگی ها امروز در کرمان ، شرق فارس ، شمال هرمزگان و در خراسان جنوبی واقع خواهد شد.

اصغری: این سامانه بارشی تا روز سه شنبه با شدت و ضعف در این مناطق فعال خواهد بود، ضمن اینکه با رطوبتی که در منطقه وجود دارد در کوهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، شمال و شرق خوزستان، در بخش های از اصفهان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، استان قزوین و استان زنجان باید منتظر بارش به شکل پراکنده باشیم. از امروز در عرض های شمالی تر باید منتظر روند افزایش دما باشیم که این افزایش دما تا روز های پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز سه شنبه این موج از مرزهای شرقی ما خارج خواهد شد و باید منتظر ورود سامانه جدید از سمت نوار غربی کشور باشیم  که البته در این سامانه بارش ها به شکل پراکنده، بهاری و موقت خواهد بود و این وضع با شدت و ضعف تا پایان هفته روبرو خواهیم بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها