رزمایش مشترک عربستان و سودان نزدیک مرزهای مصر

رزمایش مشترک عربستان و سودان نزدیک مرزهای مصر
يکشنبه 6 فروردين 1396 - 21:47

عربستان و سودان قرار است برای نخستین بار با شرکت ده‌ها جنگنده «اف-15»، «یوروفایتر» و «میگ» رزمایش هوایی مشترکی را برگزار کنند.

العالم-عربستان

عربستان و سودان قرار است هفته جاری رزمایش هوایی مشترکی را برگزار کنند، اقدامی که بعد از قطع روابط سودان با ایران و اتحاد با عربستان اولین مورد در نوع خود است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «صلاح‌الدین عبدالخالد» معاون ستاد مشترک ارتش سودان گفت که این رزمایش هوایی از 29 مارس تا 12 آوریل (چهارشنبه هفته جاری تا 23 فروردین) در شمال خارطوم با شرکت  صد‌ها پرسنل نیروی هوایی هر دو کشور برگزار می‌شود.

وی از برنامه ریزی نزدیک به یک سال برای برگزاری این رزمایش خبر داد و افزود، این رزمایش جهت توسعه قابلیت‌های عملیاتی نیروهای هوایی دو کشور، پیشبرد تکنیک‌های عملیاتی و همکاری‌ها است.

بر اساس این گزارش، سودان با بیش از بیست و چهار جنگنده «میگ-29» و «سوخو» و عربستان نیز با جنگنده‌های «اف-15» و «یورو فایتر» در این رزمایش حاضر می‌شوند.

این منبع خبری نوشت: روابط بین این دو  کشور از سال 2015 به این سو و هنگامی که سودان به ائتلاف تحت رهبری عربستان در نبرد علیه شیعیان یمنی تحت حمایت ایران پیوست، شدت یافت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها