ویدئوی طوفان شدید در شرق استرالیا

سه شنبه 8 فروردين 1396 - 15:46

مقام های استرالیایی با هشدار درباره وقوع طوفان شدید موسوم به دیبی در شمال این کشور از مردم خواستند به مناطق امن بروند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های استرالیایی با اعلام پیش بینی وقوع طوفان با سرعت 250 کیلومتر درساعت از مردم خواستند خانه های خود را دراین منطقه ترک کرده و به محل های امن بروند.

مسئولان هشدار داده اند که طوفان خسارات گسترده ای به تاسیسات زیربنایی وارد می کند و موجب قطع بر در مناطق وسیعی خواهد شد.

هسته مرکزی خطرناک طوفان 'دیبی' صبح سه شنبه پس از عبور از جزیره 'هایمان' و در هم نوردیدن جزایر 'ویتساندی' به تدریج به سواحل شمال 'کوئینزلند' نزدیک شد.

تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا اعلام کرد، این طوفان که در جزایر 'ویتساندی' باعث تخلیه بیش از 30 هزار نفر از ساکنان منطقه از جمله گردشگران شده بود، سپس دیگر مناطقی را نیز که در مسیر خود بود، در نوردید.

این طوفان همچنین در این منطقه باعث تخریب سقف بیش از 23 هزار خانه و ساختمان و همچنین قطع برق مناطق 'ویتساندی' و 'ماک کای' شد که این امر نگرانی شدید مقامات منطقه ای را از آسیب های جدی افزایش داده است.

طوفان 'دیبی' همچنین در برخی از مناطق باعث افزایش امواج دریا به ارتفاع بیش از 8 متر در منطقه 'ماک کای' شد که از این قبیل شرایط تا پیش از این تنها سه بار دیگر در منطقه رخ داده است.

در این منطقه همچنین بیش از 400 مدرسه و مراکز نگهداری از کودکان تعطیل شده است.

بارش شدید باران در 'ماک کای' باعث افزایش سطح آب سدهای این منطقه شد و مقامات سد 'کینچانت' نسبت به تخلیه بخشی از آب این سد اقدام کردند.

طوفان 'دیبی' که بعدازظهر روز گذشته جزیره 'هایمان' را با سرعت 263 کیلومتر در ساعت در نوردید، همچنین باعث قطع برق و بی نظمی در خیابان های شهر 'بوئن' شد.

گفته می شود که پهنای چشم این طوفان حدود 50 کیلومتر است. چشم طوفان به به مرکزی ترین نقطه طوفان گفته می شود که اغلب باد ملایم، هوای نسبتا خوب و آسمانی صاف دارد.

در اطراف چشم طوفان، 'چشم ‌دیواره' قرار دارد که دیواره ‌ای از ابرهایی است که چشم طوفان را در برمی ‌گیرد.

چشم ‌دیواره در واقع جایی است که حلقه‌ ای از تندرهای بلندبالا و توفنده در آن قرار دارند و شدیدترین هوای طوفانی در آن رخ می ‌دهد.

طوفان 'دیبی' که تا ساعاتی پیش همچنان منطقه 'کوئینزلند' را تحت تاثیر قرار داده بود و مقامات از ساکنان این منطقه خواسته بودند آرام باشند و با هدف پرهیز از مواجهه با سطح بالای آب در پناهگاه های امن باقی بمانند، پیش بینی می شود عصر سه شنبه به وقت محلی استرالیا، از این منطقه عبور کند.

این طوفان که اکنون به سمت جنوب غربی استرالیا در حرکت است، در 'کوئینزلند' باعث آسیب هایی از جمله قطع ارتباط رادیویی و همچنین قطع برق شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها