مخالفان مورد حمایت ریاض: با بند "مبارزه با تروریسم" مشکل داریم!

چهارشنبه 9 فروردين 1396 - 13:51

هیئت گروه مخالفانِ سوریِ مورد حمایت عربستان در مذاکرات ژنو، مخالفت خود را با بندِ "مبارزه با تروریسم" اعلام کرد.

العالم سوریه

به گزارش مروه الربیعی خبرنگار اعزامی شبکه العالم به ژنو، هیأت های مخالف سوری، در حاشیۀ پنجمین نشست گفت وگوهای سوری در ژنو با استفان دیمیستورا فرستادۀ سازمان ملل به سوریه گفت وگو کردند و هیإت دولت سوریه با "محسن نظیری اصل" نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و "گنادی گاتلوف" نمایندۀ روسیه در سازمان ملل دیدار کردند و دربارۀ روند مذاکرات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هیئت مذاکره کننده گروه مخالفان سوری مورد حمایت ریاض، پس از دیدار با دیمستورا، از بررسی "تدابیر امنیتی" سخن گفتند و مخالفت خود را با استفاده از تعبیر "مبارزه با تروریسم" در بند آخر بیانیۀ پایانی اعلام کردند.

از سوی دیگر، "مهند دلیقان" رئیس گروه مسکو به خبرنگاران گفت: در دیدار با دیمیستورا توضیح دادیم که برخی طرف ها سعی دارند به شیوه های مختلف، در برابر پیشرفت روند مذاکرات سنگ اندازی کنند و مذاکرات را به سمت بن بست سوق دهند. در همین راستا، از یک سو از پایبندی به تعهدات قطعنامه 2254 سر باز می زنند و از سوی دیگر از پایبندی به ایدۀ پیشبرد موازی مذاکرات که در دور پیشینِ مذاکرات بر سر آن توافق شد، شانه خالی می کنند.

"جمال سلیمان" رئیس گروه قاهره نیز به خبرنگاران گفت: به آقای گاتلوف گفتیم که با همگرایی چارجانبۀ مدنظر آقای دیمستورا موافقیم.

در این میان، گروه بیروت که شامل مخالفانِ داخلیِ سوریه است، به دعوت روسیه به ژنو رسید، این گروه از مخالفان، تا پیش از این، در حاشیه بودند و به مذاکرات مخالفان راهی نداشتند.

205-6

 

پربیننده ترین خبرها