روسیه خاخام صهیونیست را اخراج کرد

روسیه خاخام صهیونیست را اخراج کرد
چهارشنبه 9 فروردين 1396 - 15:10

دستگاه قضایی روسیه اقدامات "آرییه ایدیلکوبف" خاخام صهیونیستِ آمریکایی تبار شهر سوچی را برای امنیت روسیه خطرناک تشخیص داد و با صدور حکمی، وی را برای همیشه اخراج کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش سایت "روسیا الیوم"، دادگاه استیناف ایالت کراسنودار (که شهر سوچی از توابع آن است) با رد اعتراض ایدیلکوبف به حکم وزارت کشور این ایالت مبنی بر اخراج وی، حکم دادگاه مرکزی شهر سوچی را تأیید کرد.

بر اساس این پرونده، وزارت کشور ایالت کراسنودار در دسامبر گذشته اقدامات و فعالیت های این خاخام را که رهبر یهودیان شهر سوچی به حساب می آید، برای امنیت کشور خطرناک تشخیص داد و مجوز اقامت وی را باطل کرد.

ماجرا زمانی علنی شد که این خاخام خواستار تابعیت روسی شد. زیرا با طرح این تقاضا، سازمان اطلاعات و امنیت کراسنودار در این خصوص از شورای امنیت فدرال روسیه استعلام کرد. در نهایت این شورا، تصمیم گرفت این شهروند آمریکایی را اخراج کند. هنوز ماهیت اطلاعاتی که سازمان اطلاعات روسیه درباره این خاخام ارائه کرده، فاش نشده است.

گفتنی است ایدیلکوبف در سال 1978 در فلسطین اشغالی به دنیا آمد. پدر و مادرش در قرن گذشته اتحاد جماهیر شوروی (سابق) را به مقصد فلسطین اشغالی ترک کرده بودند. وی در سال 1988 به تابعیت آمریکایی دست یافت و در سال 2015 نیز از روسیه مجوز اقامت گرفت و همان سال خود را رهبر یهودیان مقیم سوچی معرفی کرد. همه اعضای خانواده وی تابعیت رژیم صهیونیستی دارند.
208-6

پربیننده ترین خبرها