گزافه‌گویی رییس جمهور فراری درباره ایران

گزافه‌گویی رییس جمهور فراری درباره ایران
چهارشنبه 9 فروردين 1396 - 19:06

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بار دیگر زبان به یاوه سرایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران گشود.

العالم - یمن

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در سخنرانی خود در بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب گفت: اگر تسلط شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح بر پایتخت یمن نبود، این اجلاس باید به میزبانی صنعا برگزار می شد. امنیت یمن بخشی از امنیت منطقه است و جدا کردن یمن از تاریخ، تمدن و هویت آن را در منطقه نخواهیم پذیرفت.

هادی در سخنانی گستاخانه مدعی شد؛ هدف ائتلاف حوثی ها و علی عبدالله صالح با ایران خارج کردن یمن از هویت و تاریخ آن است. حوثی ها به دستور ایران ضد نتایج گفتگوها و پیش نویس قانون اساسی کودتا و کشور را درگیر این کشمش ها کردند و با کمک ایران ثروت های کشور را غارت کردند!

وی که برای به دست آوردن دوبارۀ قدرت نامشروع، دست به دامان مهمترین حامی تروریسم و تکفیر در جهان یعنی رژِیم آل سعود شده، ادعا کرد که "ایران حامی رسمی تروریسم است، چه تروریسم القاعده و چه تروریسم حزب الله".

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: فقط این یمن نبود که با کودتا روبرو شد، بلکه حوثی ها ضد طرح سیاسی شورای همکاری خلیج (فارس) کودتا کردند. موسسات اقتصادی در یمن غارت شده و پول ها و دارایی ها به شهرهای در کنترل حوثی ها منتقل شده است. به خوبی از حجم فاجعه ای که یمن و منطقه با آن روبروست آگاهی داریم و برای کاستن از پیامدهای آن تلاش می کنیم.

رئیس جمهور فراری ادامه داد: باید با عوامل اصلی این جنگ برخورد کرد و بر اساس قوانین بین المللی مسئولان آن را مجازات کرد. بیش از هشتاد درصد از خاک یمن در کنترل ما قرار دارد. از حمایت های برادران عرب به ویژه اعضای ائتلاف عربی (سعودی) از خودمان تشکر می کنیم.

منصور هادی افزود: ما خواستار متحد شدن کشورهای عربی برای نابود کردن تروریسم و ریشه های آن هستیم. دولت یمن برای بازسازی کشور به حمایت های عربی نیاز دارد. ما در آستانه پیروزی بزرگ و پس گرفتن کامل کشور قرار داریم. ما خواستار کوتاه کردن دست ایران از دخالت در امور یمن هستیم. باندهای حوثی و عبدالله صالح به دستور ایران از سلاح علیه یمنی ها استفاده می کنند. ایران به تروریسم در منطقه عربی دامن می زند و مقابله با چالش ها مستلزم راهبرد مشترک عربی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها