آرامش به چهار شهر سوریه باز می‌گردد

آرامش به چهار شهر سوریه باز می‌گردد
چهارشنبه 9 فروردين 1396 - 20:39

توافق تخلیه افراد مسلح و غیرنظامیان از چهار شهر مهم، با همکاری دولت و معارضین سوری اجرا می‌شود.

العالمسوریه

خبرگزاری رویترز به نفل از منابع نزدیک به دولت سوریه گزارش داد که قرار است توافق تخلیه افراد مسلح و غیرنظامیان از شهرهای چهارگانه، 15 فروردین با همکاری نظام و معارضین سوری اجرا شود.

این منابع تاکید کردند که شهرهای مزبور، فوعه و کفریا (در حومه ادلب)؛ و مضایا و زبدانی (در حومه دمشق) است.    

بنا بر این گزارش، 16 هزار نفر از اهالی الفوعه و کفریا در ازای خروج تمام افراد مسلح از مضایا و زبدانی با خانواده هایشان، تخلیه خواهند شد. 

یادآور می شود؛ آتش بس در اطراف این شهرهای محاصره شده در حومه ادلب و اطراف دمشق از ظهر سه شنبه (8 فروردین) آغاز شده است. به گفته منابع معارض دولت، مناطقی که شامل آتش بس شده از امروز صبح شاهد آرامش است.

در همین حال روزنامه "الوطن" سوریه به نقل از منابع دیپلماتیک در دمشق گزارش داد که اخبار منتشره درباره توافق جدید زبدانی و مضایا در حومه دمشق و الفوعه و کفریا در حومه ادلب در چارچوب توافق شهرهای چهار گانه است که هنوز نمی توان آن را تایید یا تکذیب کرد.

گزارش های رسانه های حاکی از توافق شبه نهایی درباره خروج 170 مسلح در زبدانی از شبه نظامیان "کتائب حمزه بن عبد المطلب" به فرماندهی "ابو عدنان الزبدانی" وابسته به "حرکت احرار الشام" با خانواده هایشان و دهها مسلح و خانواده هایشان از مضایا است. متقابلا، شماری از اهالی الفوعه و کفریا از این دو شهر خارج خواهند شد.

جبهه النصره با اعتراض به این توافق، درج نام افراد مسلح خود در جنوب دمشق و اردوگاه یرموک را در بندهای این توافق خواستار شده است.

این روزنامه از دیدار مشورتی میان هیات روس و هیات ملی داخلی شهر زبدانی در هشتم فروردین خبر داد و منابع دیگر از گفت و گو درباره یک قرارداد با میانجیگری قطر خبر می دهند. 

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها