فعال حقوق بشر اماراتی به حبس محکوم شد

فعال حقوق بشر اماراتی به حبس محکوم شد
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 04:51

دادگاهی در امارات عربی متحده روز چهارشنبه یک دانشگاهی و فعال حقوق بشر را به علت انتقاد از مقامات این کشور در شبکه اجتماعی توییتر به ده سال حبس محکوم کرد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با اشاره به توییت های این فعال حقوق بشر که اعلام کرده از حق محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است، اعلام کرد: ناصر بن غیث به اتهام انتشار اطلاعات نادرست به منظور صدمه زدن به ساختار این کشور و نهادهای آن گناهکار شناخته شده است.

این فعال حقوق بشر کمتر از 10 روز بعد از بازداشت احمد منصور، دیگر عضو یک گروه پنج نفری از فعالان حقوق بشر اماراتی که بن غیث نیز عضو آن است، محکوم شد.

همه پنج عضو این گروه در سال 2011 به اتهام توهین به مقامات امارات در اینترنت بازداشت شده بودند. آنها در سال 2011 تحریم انتخابات شورای ملی فدرال را که یک نهاد مشورتی است و تظاهرات علیه دولت امارات عربی متحده را خواستار شده بودند.

آنها در نوامبر سال 2011 مشمول عفو شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات شدند. با وجود این، ناصر بن غیث، اقتصاددانی که در دانشگاه سوربن پاریس و دانشگاه ابوظبی تدریس کرده است، در سال 2015 بعد از انتشار توییت هایی درباره این که بعد از بازداشت در سال 2011 از حق محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است، بار دیگر بازداشت شد.

بن غیث در آخرین توییت های خود که تاریخ آنها به اوت 2015 باز می گردد، از دولت های کشورهای عربی به شدت انتقاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها