اعراب خلیج فارس، مشتری 60 درصد از سلاح‌های انگلیس

اعراب خلیج فارس، مشتری  60 درصد از سلاح‌های انگلیس
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 05:08

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که‌ مقصد 60 درصد از صادرات تسلیحات انگلیس در سال 2015، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بوده است.

العالم - اروپا

دولت انگلیس در راستای تلاش برای توسعه نفوذ خود در بخش جنوبی خلیج فارس و استفاده از خلأ ایجاد شده ناشی از افول قدرت آمریکا در منطقه، هیأت نظامی بلندپایه نظامی را به کویت اعزام کرد.

این هیأت به سرپرستی سپهبد پاتریک سندرز فرمانده نیروهای زمینی سیار ارتش انگلیس در مذاکره با مقامات کویتی راه های توسعه همکاریهای نظامی، آموزش نظامیان کویتی و فروش سلاح به کویت را مورد بررسی قرار داد.

همزمان این هیأت انگلیسی از تمرینات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به میزبانی کویت برگزار می شود، دیدن کرد و بر توسعه همکاریهای نظامی کشورش با اعضای شورای همکاری تاکید نمود.

هدف از برگزاری رزمایش 'حسم العقبان 2017' (عزم عقاب‌های 2017) از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آنگونه که ادعا شده، افزایش سطح مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدیدات گروه داعش است.

همزمان آدام توماس سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد که‌ مقصد 60 درصد از صادرات تسلیحات انگلیس در سال 2015، کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود : افزود: حجم کل فروش تسلیحات انگلیس در سال 2015 به کشورهای حوزه خلیج فارس 7 میلیارد و 700 میلیون پوند بوده است.

در ماه های گذشته کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شاهد سفرهای متعدد مقامات انگلیسی از جمله "ترزا می" نخست وزیر و "بوریس جانسون" وزیر خارجه انگلیس بوده اند.

انگلیس با شروع تهاجم عربستان به یمن در مارس 2015 نیز مجوز فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد پوند را به ریاض صادر کرده است. این قراردادها شامل فروش جنگنده، موشک‌، انواع بمب از جمله بمب ممنوعه خوشه ای و خودروهای زرهی است که علیه مردم مظلوم یمن استفاده می شود.

انگلیس همچنین از دولت بحرین حمایت می کند که درحال سرکوب جنبش اعتراض آمیز مردمی این کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها