پاسخ لاوروف به دو ادعای "دروغ" آمریکا

پاسخ لاوروف به دو ادعای
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 06:39

وزیر امور خارجه روسیه دو ادعای "دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" و "نقض حقوق بشر در کریمه" را کاملا نادرست و بی اساس نامید.

العالم - آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفتگویی با مجله نشنال اینترست اعلام کرد اتهامات مطرح شده علیه روسیه در خصوص مداخله این کشور در امور داخلی آمریکا، به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در این کشور، کاملا بی اساس است.

لاوروف در این باره گفت: به باور من، این اتهامات کاملا بی اساس است. دست کم، من حتی یک مورد را مشاهده نکرده ام که این موضوع را تایید کند.

به گزارش خبرگزاری ایتار تاس از مسکو، وزیر خارجه روسیه افزود: در کارزارهای انتخاباتی، این اتهامات به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار گرفت. به برخی دلایل، حزب دموکرات آمریکا تصور می کرد این اتهامات، راهی موثر برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم آمریکا باشد. بدین ترتیب با احساسات آنها در این خصوص بازی شد که نباید اجازه داد کسی در امور آمریکا مداخله کند.

وی گفت: این یک ابزار تبلیغ "روسیه هراسی" بود. این شرایط بسیار ناراحت کننده بود، زیرا ما هرگز نمی خواستیم با مردم آمریکا غیر دوستانه برخورد کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگو همچنین اعلام کرد اتهامات مطرح شده علیه روسیه در خصوص نقض حقوق بشر در کریمه و به ویژه تبعیض در قبال تاتارهای کریمه، دروغ است.

لاوروف در این باره گفت: مردم هر روز با عبارت های بی پایه و اساس مانند روسیه عامل تهاجم به اوکراین است، الحاق کریمه و غیره هدف شستشوی مغزی قرار می گیرند.

وی افزود: آنهایی که به کریمه می روند، می بینند که مردم در آنجا چگونه زندگی می کنند. آنها می فهمند که همه این صداهای آشفته و پریشان در خصوص نقض حقوق بشر، و در خصوص تاتارهای کریمه، دروغ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها