تظاهرات گسترده در فلسطین در "روز زمین"

تظاهرات گسترده در فلسطین در
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 17:02

مردم فلسطین در چهل و یکمین سالگرد "روز زمین" تظاهرات گسترده و مراسم سخنرانی و فعالیت های دیگر در سرتاسر مناطق اشغالی سال 48 برگزار می کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگارشبکه العالم، کمیته عالی پیگیری امور عربهای ساکن داخل فلسطین از مردم خواست تا در تظاهرات گسترده به مناسبت روز زمین مشارکت کنند؛ این تظاهرات محوری قرار است امروز ساعت سه و نیم عصر در دیر حنا برگزار شود، سپس شرکت کنندگان در تظاهرات سخنین و عرابه نیز به آن ملحق خواهند شد تا در پایان تمام تظاهرکنندگان عازم مراسم سخنرانی شوند که قرار است در ساعت 4 و نیم برگزار گردد.

تظاهرات سخنین در ساعت 2 ظهر برگزار می شود و در مسیر به تظاهرکنندگان شهر عرابه خواهند پیوست.

پیش از برگزاری این تظاهرات، شرکت کنندگان ابتدا بر سر مزار شهیدان روز زمین در الطیبه و کفرکنا و سخنین و عرابه خواهند رفت.

در منطقه ام الحیران از ساعت ده صبح تا ساعت یک ظهر به مناسبت روز زمین، مراسم کاشت درختان و ترمیم برخی خانه ها برگزار خواهد شد،  در روز بعد نیز نماز جمعه در همین منطقه برگزار می شود و خطبه نماز جمعه توسط شیخ رائد صلاح ایراد می گردد؛ سپس در جشنواره مرکزی محمد برکه رییس کمیته عالی پیگیری و نماینده کمیته در ام الحیران سخنرانی خواهند کرد.

از سوی دیگر، بنا به توصیه کمیته پیگیری امور آموزشی، مسئولان این کمیته عازم تمام مدارس شدند تا دانش آموزان را با "روز زمین" آشنا کنند.

کمیته پیگیری در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که مشارکت گسترده مردم در واقع پاسخ و واکنش ما به قانون "برنامه ریزی و ساخت و ساز" از سوی رژیم اشغالگر است که هدفش تخریب دهها هزار خانه فلسطینی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز است.

210 

پربیننده ترین خبرها