لاوروف: ایران درمنطقه با تروریسم مبارزه می کند

لاوروف: ایران درمنطقه با تروریسم مبارزه می کند
جمعه 11 فروردين 1396 - 01:34

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تروریسم مبارزه می کند و این امر را دهه 90 میلادی و در جریان تشدید اقدام های تروریستی در روسیه نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ایتارتاس به نقل از " سرگئی لاوروف"  گزارش کرد: در سال های دهه 90 میلادی که روسیه با تهدید گروههای تروریستی روبرو شده بود و حمله های تروریست ها در منطقه قفقاز جریان داشت، صدها تروریست را که از کشورهای مختلف همسایه ایران آمده بودند، دستگیر کردیم یا تحت تعقیب قرار دادیم در حالیکه شاهد چنین مواردی از سوی جمهوری اسلامی نبودیم.
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه آمریکایی «منافع ملی» که روز پنجشنبه در سایت اینترنتی وزارت خارجه روسیه انتشار یافت، گفت: می دانیم که محافل سیاسی شماری از کشورها واقعا به نفوذ تروریست ها و جنگجویان به منطقه قفقاز شمالی روسیه کمک کردند.
لاوروف ادامه داد: ایران تاکنون هیچگاه حاکمیت روسیه را تهدید نکرده و از ارتباط با گروههای اسلامی نیز برای رشد افراطی گری و متزلزل کردن اوضاع بهره نگرفته است.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به همکاری این کشور و ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، اظهار کرد: مسکو، تهران و افراد دیگر با ارتش سوریه برای مبارزه با تروریست ها همکاری می کنند.
لاوروف ادامه داد: ایران یکی از بازیگران با نفوذ است که با دعوت و خواسته رهبری سوریه در این کشور حضور دارد و همزمان حزب الله لبنان نیز در این زمینه فعال است و اگر می خواهیم بر تروریست ها چیره شویم و همه آنها را نابود کنیم، باید اقدام های هماهنگ انجام شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین در پایان اظهار کرد: فکر نمی کنم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از شعارهای رقابت های انتخاباتی خود که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، پیروی کند. 

پربیننده ترین خبرها