نعیم قاسم: "اسرائیل" آماده جنگ با حزب الله نیست

نعیم قاسم:
جمعه 11 فروردين 1396 - 02:19

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کرد همه نشانه ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی برای جنگ با حزب الله آماده نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با شبکه المیادین در پاسخ به این سؤال که آیا حزب الله در برابر جنگ احتمالی با اسرائیل قرار دارد؟ گفت: همه نشانه ها حاکی از آن است که اسرائیل آمادگی جنگ را ندارد، زیرا هر جنگی که اسرائیل به راه می اندازد باید یا نتیجه میدانی یا سیاسی به همراه داشته باشد.
وی افزود : حزب الله با آمادگی خود که تاکنون و در هر لحظه آن را حفظ کرده است، برای مقابله با هر چالشی اگر اسرائیل بخواهد مرتکب هر نوع حماقتی شود، آماده است. موفقیت در جنگ برای اسرائیل تضمین شده نیست و نمی تواند نتیجه سیاسی هم برای این رژیم به همراه داشته باشد.
وی گفت: به همین علت با توجه به برداشت ما از تحولات مختلف، معتقدیم شرایط منطقه اکنون برای جنگ آماده نیست و اسرائیل هم برای جنگ آماده نیست. اما همواره تاکید می کنیم حزب الله برای دفاع در صورتی که اسرائیل مرتکب هر نوع حماقتی شود، آمادگی دارد.
قاسم در پاسخ به این سؤال که آیا درگیر بودن حزب الله در جنگ سوریه و موضع دولت جدید آمریکا به جنگ افروزی اسرائیل کمک نمی کند؟ افزود: برداشت ما از مسائل بر اساس سخنان، گزارش ها و عملکرد میدانی است که آن را هر لحظه زیر نظر داریم. بر اساس مواردی که جمع آوری کردیم به این نتیجه رسیدیم که اسرائیل برای مدتی تلاش کرد فضای چالش طلبیدن و هراس افکنی ایجاد کند، اما زمانی که دبیرکل حزب الله از رئاکتور دیمونا و مخازن آمونیاک سخن گفت، تهدیدات اسرائیل ساکت شد. این مسئله نشان می دهد تهدیدات اسرائیل فقط برای ایجاد فضای روانی در بین اسرائیلی ها بود. اما در مورد تحرکات میدانی هم آنها می دانند که تلفات سنگینی خواهند داشت، هر چند که دونالد ترامپ در قدرت باشد. آیا ترامپ می تواند در جنگی که هیچ چشم اندازی ندارد، شرکت کند.
علاوه بر اینها آمریکا فعلا سرگرم اوضاع خودش است، زیرا هنوز سیاست های روشنی در منطقه تعیین نکرده است. به همین علت ما بروز جنگ را بعید می دانیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا توانایی های حزب الله در مقایسه با سال 2006 تغییر کرده است؟ خاطر نشان کرد: حزب الله سال 2006 تفاوت بسیار زیادی با حزب الله 2017 دارد. ما امروز پیشرفت، تجربه، قدرت و نیروی بیشتری در اختیار داریم و توانایی بیشتری برای برنامه ریزی راهبردی و میدانی به دست آورده ایم. توسعه زیادی در توانایی ها و امکانات ما در مقایسه با دشمن ایجاد شده است که این توانایی ها جنبه راهبردی دارد. البته به اینکه راهبردی بودن این توانایی ها مربوط به موشک ها یا مسائل دیگر است، اشاره نمی کنیم. ما به طور معمول از جزئیات امکانات خود سخن نمی گوییم و این مسئله را به صحنه میدانی واگذار می کنیم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره نامه پنج نخست وزیر سابق لبنان ضد حزب الله به شاه اردن به عنوان رئیس اجلاس سران اتحادیه عرب گفت: مضمون این نامه مربوط به گذشته و نه الان است. لبنان اکنون رئیس جمهوری به نام میشل عون دارد. به نظر می رسد این نامه را از آرشیو درآورده اند، زیرا در واقع نماینده کشور لبنان شخص رئیس جمهور است و او در اجلاس اردن موضع لبنان را بیان کرد. هر موضع گیری دیگری هیچ جایی ندارد. من فکر نمی کنم این نامه تاثیری در اوضاع فعلی داشته باشد.
قاسم در پاسخ به این سؤال که آیا اگر اسرائیل اقدامی ضد لبنان انجام دهد، حزب الله آن را تعرض به خود محسوب خواهد کرد؟ افزود: سخنان مقامات اسرائیلی درباره اقدام ضد لبنان، در طول سال های گذشته پیش از سخنان میشل عون در حمایت از حزب الله هم بیان می شد. به همین علت، این بهانه جدید هیچ نتیجه ای ندارد. آنها این موضع گیری را یکی از عبرت های جنگ ژوئیه برای خود می دانند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما به همه لبنان توجه داریم و تفاوتی بین محلی که در آن حضور داریم و محلی که در آن در لبنان حضور نداریم، قائل نیستیم. تعرض به لبنان مورد توجه ما خواهد بود و ممکن است باعث واکنش واقعی ضد اسرائیل شود و این رژیم از این مسئله آگاهی دارد. در برابر هر حادثه ای واکنش مناسبی داریم. از نظر ما میشل عون، رئیس جمهوری لبنان است که موضع ملی و جامع را بیان می کند و ما به او اطمینان داریم. بنابراین معتقدیم اقدامات و سخنان میشل عون، بخش جدایی ناپذیر از حمایت از لبنان است. او می داند که قدرت لبنان در ارتش، ملت و مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها