سنای کانادا تحریم های ایران را بررسی می کند

سنای کانادا تحریم های ایران را بررسی می کند
جمعه 11 فروردين 1396 - 04:26

مجلس سنای کانادا درباره موضوع تحریمهای ایران جلسه برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی نت گزارش کرد در این جلسه نمایندگان مجلس سنای کانادا موضوع تحریم های ایران و طرح پیشنهادی یکی از نمایندگان را بررسی خواهند کرد.

در این طرح پیشنهادی تصریح شده است که تحریم ها ضد ایران نباید تا دو سال دیگر و تا زمانی که بر اساس گزارش های سالیانه شواهدی محکمی دال بر تروریستی نبودن فعالیت های ایران مشاهده نشود،کاهش پیدا کنند.

درهمین حال گزارش دیگری حاکیست که استان استان ثروتمند و فرانسوی‌زبان «کِبک» کانادا قرار است یک هیأت تجاری به ایران اعزام کند تا از این طریق به شرکت‌های کِبکی کمک کند قراردادهایی با ایران در بخش آلومینیوم به دست آورند.

رادیو کانادا روز پنجشنبه گزارش کرد: کِبک هر ساله با هدف کمک به شرکت‌های این استان کانادا در راه دستیابی به قراردادهای جدید، هیأت‌هایی تجاری به کشورهای مختلف، اعزام می‌کند؛ اما ایران در پانزده سال گذشته هرگز در میان مقصدهای تجاری این هیأت‌ها قرار نداشته است. اما این وضع دیگر تغییر کرده است و در اوایل ماه مه آینده، کِبک یک هیأت تجاری به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهد کرد.

«روک پاکت»، از وزارت اقتصاد، علوم و نوآوری، ریاست این هیأت را به عهده خواهد داشت. این هیأت به طور عمده شامل شرکت‌هایی خواهد بود که در حوزه آلومینیوم و بخصوص تولید و ساخت تجهیزات و  ارائه خدمات برای شرکت‌ها و کارخانه های آلومینیوم سازی، فعال هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها