ترفند هواپیمایی قطر برای دور زدن ممنوعیت اخیر آمریکا

ترفند هواپیمایی قطر برای دور زدن ممنوعیت اخیر آمریکا
جمعه 11 فروردين 1396 - 12:41

هواپیمایی قطر، برای دور زدن تحریم های جدید آمریکا علیه خطوط هوایی هشت کشور مسلمان (امارات، قطر، عربستان، کویت، عربستان، اردن، مغرب و ترکیه) خاورمیانه و جلوگیری از همراه داشتن دستگاههای الکترونیکی بزرگتر از اندازه موبایل عادی تصمیم گرفته است به مسافران پروازهای خود در طول پرواز لپ تاپ رایگان ارائه نماید.

العالم – گوناگون

شرکت هواپیمایی قطر، به منظور رعایت حال مسافرانی که در طول سفر می خواهند به کار خود ادامه دهند، علاوه بر خدمت "وای.فای" رایگان، لپ تاپ رایگان به مدت یک ساعت در اختیار آنها قرار می دهد و مسافرانی که خواهان استفادۀ بیشتر از این امکانات هستند، می توانند در ازای تنها 5 دلار، بستۀ ویژۀ این خدمات را دریافت کنند.

"اکبر الباکر" مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر تاکید کرد که این ایده، به منظور رفاه حال مسافرانی مطرح شده است که می خواهند در طول سفر، به کارهای اینترنتی خود برسند.

این خدمت، از هفتۀ آینده در اختیار مسافرانی قرار خواهد گرفت که از کشورهای عربی، به آمریکا سفر می کنند. به این ترتیب، مسافران می توانند لپ تاپ های شخصی خود را به بخش بار تحویل دهند و بدون دغدغۀ نداشتن لپ تاپ، سوار هواپیما شوند و هنگام پیاده شدن از هواپیما، لپ تاپ شخصی خود را تحویل بگیرند.

دولت آمریکا، از 25 مارس گذشته، قانون ممنوعیت همراه داشتن از وسایل الکترونیکی بزرگتر از سایز موبایل معمولی به داخل هواپیما در پروازهای شرکت های هواپیمایی اردن، مصر، ترکیه، عربستان، امارات، کویت و قطر به سمت آمریکا را صادر کرد. مسافران مذکور می توانند این دستگاهها را به قسمت بار هواپیما تحویل دهند. پس از آن، انگلیس نیز محدودیت مشابهی را تصویب کرد. نکته جالب این تحریم، آن است که محدودیت مذکور فقط برای مسافران پروازهای شرکت های هواپیمایی متعلق به کشورهای مذکور است. به طوری که در صورت مسافرت فردی از یکی از کشورهای مذکور با خطوط هوایی متعلق به کشورهای غربی، با چنین محدودیتی مواجه نخواهد شد! کارشناسان، این اقدام دولت آمریکا را به منزله تلاش وی برای ورشکسته کردن خطوط هوایی کشورهای عربی و ترکیه می دانند؛ امری که خطوط هوایی مذکور را به یافتن راه حل های جدیدی برای آن وادار کرده است. خطوط هوایی امارات، قطر و ترکیه جزو بزرگترین و پربازده ترین خطوط هوایی منطقه و جهان به شمار می آیند که به نظر می رسد ترامپ جنگ آشکاری را علیه آنها آغاز کرده است.

این اقدام ترامپ پس از آن، انجام می شود که در اولین روزهای سرکار آمدنش، ورود اتباع هفت کشور مسلمان (عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن) به آمریکا را ممنوع کرد. این امر با واکنش گسترده بین المللی مواجه شده است.

205

 

پربیننده ترین خبرها