پیوندی نوین میان ذهن انسان و کامپیوتر

پیوندی نوین میان ذهن انسان و کامپیوتر
جمعه 11 فروردين 1396 - 16:40

الون ماسک، میلیارد معروف، به تازگی شرکتی به نام Neuralink تأسیس کرده است که در زمینه برقراری ارتباط بین مغز انسان و کامپیوتر فعالیت می کند.

العالم - گوناگون

الون ماسک قصد دارد با بهره گیری از فناوری جدید Neuralink و کاشت تراشه ای در مغز انسان، ارتباط جدیدی میان ذهن انسان و کامپیوتر برقرار کند و به درمان بیماری هایی همچون صرع نیز کمک کند و همچنین مانع سلطه هوش مصنوعی بر انسان در آینده شود.

الون ماسک، میلیارد معروف، به تازگی شرکتی به نام Neuralink تأسیس کرده است که در زمینه برقراری ارتباط بین مغز انسان و کامپیوتر فعالیت می کند.

منابع وابسته به الون ماسک، به نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرده اند که این شرکت قصد دارد فناوری “neural lace” یا بند عصبی را توسعه دهد که باعث می شود انسان با دستگاه هایی همچون کامپیوتر از طریق ذهن و بدون نیاز به وسایلی همچون موس و صفحه کلید، ارتباط برقرار کند.

در مورد فناوری Neural lace باید گفت که در این فناوری الکترودهایی در مغز انسان کاشته می شوند که امکان دریافت و ارسال اطلاعات بین کامپیوتر و انسان را فراهم می کنند و توانایی شناختی انسان به موجب این فناوری افزایش پیدا می کند.

الون ماسک قبلا علاقه خود به پروژه “Neural lace” را ابزار کرده است و سال گذشته در کنفرانس Code اعلام کرد اینگونه توضیح داد که این فناوری می تواند موجب ایجاد همزیستی در بین انسان و دستگاه های مختلف شود.

الون ماسک از جمله افرادی است که با گسترش توانایی هوش مصنوعی کاملا مخالف است و معتقد است که این موضوع می تواند یک تهدید جدی برای بشریت باشد. وی معتقد است که فناوری Neural lace می تواند مانع سلطه خطرناک هوش مصنوعی بر انسان شود.

وی معتقد است که تسلط هوش مصنوعی بر انسان واقعاً یک تهدید بزرگ برای بشریت محسوب می شود و به نظر او افزودن یک لایه هوش  مصنوعی به ذهن انسان که می تواند یک تراشه باشد، بهترین راه حل برای مقابله با این تهدید بزرگ است. وی بر این باور است که این لایه دیجیتالی می تواند همزیستی خوبی در میان انسان و ماشین ایجاد کند و ارتباط بین آن ها را بیش از پیش تقویت کند.

به عقیده وی، با استفاده از فناوری Neural link که شکل توسعه یافته فناوری Neural lace است، می توان با کاشت تراشه هایی در مغز، بیماری های صعب العلاجی مانند صرع و افسردگی های شدید را درمان کرد.

طبق گفته وال استریت ژورنال، شرکت Neurallink به عنوان یک شرکت پزشکی تحقیقاتی در کالیفرنیا به ثبت رسیده است و الون ماسک اذعان کرده است که بخش اعظمی از سرمایه این شرکت توسط خود او تأمین شده است.

 

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها