پس از دو سال تجاوز همه‌جانبه؛

سخنگوی متجاوزان: هدف بعدی ما بندر حدیده است

سخنگوی متجاوزان: هدف بعدی ما بندر حدیده است
جمعه 11 فروردين 1396 - 18:15

سرلشکر احمد العسیری سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان به یمن تأکید کرد که شهر و بندر حدیده هدف‌های آینده این ائتلاف هستند.

العالم - یمن

احمد العسیری در گفتگو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط چاپ لندن، در آغاز سومین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تحت عنوان "طوفان قاطعیت" گفت: بندر حدیده، مهم ترین مسیر ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به داخل یمن به شمار می آید.

العسیری ادعا کرد: نه تنها منابع اطلاعاتی ما، بلکه اطلاعات دریافتی توسط دستگاههای اطلاعاتی دیگر، صحت این موضوع را تأیید می کنند و سلاح ها از ایران به یمن ارسال می شوند.

وی مدعی شد که موشک های کورنیت پس از آغاز عملیات "طوفان قاطعیت" وارد یمن شده اند و تنها مسیر ارسال آن نیز بندر حدیده بوده است.

مشاور وزیر دفاع عربستان ادعا کرد: کشورهای غربی تلاش کردند به بهانه ارسال کمک های غذایی و دارویی، بندر حدیده تحت کنترل حوثی ها باقی بماند، اما موارد ارسال شده از طریق این بندر به یمن نشان دهنده آن است که واقعیت، با این ادعا متفاوت است.

العسیری تأکید کرد: ما راهکار سازمان ملل درباره بازرسی محموله های ارسالی به یمن در جیبوتی را ناکارآمد می دانیم و همین امر، باعث این حجم از قاچاق شده است. از این رو، خطاب به سازمان ملل اعلام می کنیم که یا در این بندر ناظر بگذارید، یا اینکه ما اقدام می کنیم و بندر را به کنترل خودمان درمی آوریم.

وی درباره عملیات آینده به سوی بندر حدیده گفت: عملیات نظامی در حال حاضر در شمال مخا و خوخه در حال انجام است و پس از پایان آن، به سوی حدیده پیشروی خواهد شد تا روند ارسال تسلیحات ایران متوقف شود!

العسیری، درادامه مدعی شد که بندر حدیده بخشی از خاک یمن است که باید تحت سلطه دولت "مشروع" یمن قرار گیرد. سایر بخش های یمن نیز به همین ترتیب باید به کنترل دولت مذکور درآیند.

ائتلاف متجاوز عربستان، فروردین ماه 94 در تجاوزی همه جانبه به مردم بی دفاع یمن، مدعی شد که در مدت چند هفته رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به این کشور باز می گرداند، اما با وجود حملات وحشیانه به این کشور، این وعده همچنان دور از دسترس به نظر می آید.

216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها