سازمان ملل از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها نگران است

سازمان ملل از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها نگران است
شنبه 12 فروردين 1396 - 05:10

دبیر کل سازمان ملل از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت یک شهرک جدید در فلسطین اشغالی، ناامید و نگران است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رویترز، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از ناامیدی و نگرانی آنتونیو گوترش از تصمیم اسرائیل در زمینه ساخت یک شهرک جدید در فلسطین اشغالی خبر داد.

فرحان حق، جمعه به خبرنگاران گفت: دبیر کل از شنیدن خبر تصمیم اسرائیل برای ساخت یک شهرک های جدید در اراضی اشغالی فلسطین ناامید و نگران شده است.

وی افزود: دبیر کل همواره تاکید کرده است که هیچ طرح دیگری غیر از طرح اصلی فرا روی اسرائیل و فلسطینی ها برای زندگی توام با صلح و امنیت در کنار یکدیگر وجود ندارد. وی تمام اقدامات یکجانبه مانند اقدام حال حاضر اسرائیل که صلح را تهدید کرده و راه حل دو دولت را تضعیف می کند، محکوم می کند. فعالیت های مربوط به شهرک سازی بر اساس مقررات بین المللی غیرقانونی و در حال حاضر مانع صلح است.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل در شرایطی اعلام می شود که کابینه امنیتی اسرائیل پنجشنبه ساخت اولین شهرک جدید در کرانه غربی رود اردن در دو دهه گذشته را تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه ای که در ماه دسامبر تصویب کرد خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل شد. آمریکا برای اولین بار به این قطعنامه رای ممتنع داد اما دونالد ترامپ و اسرائیل در آن زمان از واشنگتن خواستند که حق وتوی خود را خوب به کار بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها