واکنش جهانی به تصمیم جدید شهرکسازی صهیونیست ها

واکنش جهانی به تصمیم جدید شهرکسازی صهیونیست ها
شنبه 12 فروردين 1396 - 18:16

رژیم اشغالگر با صدور مجوز ساخت شهرک جدید در نابلس خشم فلسطینی ها و نیز مسئولان بین المللی را برانگیخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین این تصمیم رژیم اشغالگر برای شهرکسازی جدید را اقدامی آشکار در نادیده گرفتن حقوق بشر فلسطینی ها دانست.

وی افزود: اسراییل بیش از آنکه به مستلزمات صلح و ثبات پایبند باشد به رضایت خاطر شهرکنشینان غیرقانونی پایبند است.

عشراوی گفت: این اقدام نشان داد که رژیم اشغالگر به سیاست شهرکسازی استعماری و تبعیض نژادی و پاکسازی نژادیِ سازمان یافته ادامه می دهد و آشکارا حقوق بشر فلسطین را زیر پا می گذارد.

آمریکا در پی صدور جواز ساخت شهرک جدید هشدار داد که گسترش بی رویه شهرکسازی ممکن است موجب عدم پیشبرد روند صلح گردد بدون آنکه مستقیما از تصمیم جدید شهرکسازی انتقاد کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای تاکید کرد که تصمیم کابینه رژیم اشغالگر برای ساخت شهرک جدید در قلب کرانه باختری امکان دستیابی به راه حل دو کشور را تضعیف می کند.

وزارت خارجه آلمان نیز به نوبه خود درباره تصمیم ساخت شهرک جدید تاکید کرد که این اقدام اعتماد برلین به کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص امکان دستیابی به راه حل برای مناقشه از طریق مذاکره را متزلزل می کند.

جامعه بین الملل تمام شهرک نشین ها را غیرقانونی می داند، خواه آنهایی که با موافقت رژیم اشغالگر ایجاد شدند و یا بدون موافقت آن. 

یادآور می شود از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، چراغ سبز ساخت بیش از 6 هزار واحد مسکونی درقدس شرقی و کرانه باختری را به اسراییل داد.

210

پربیننده ترین خبرها