العبادی: نبرد با داعش طولانی است

العبادی: نبرد با داعش طولانی است
شنبه 12 فروردين 1396 - 20:22

نخست وزیر عراق با هشدار درباره طولانی بودن زمان مبارزه با تروریست های تکفیری - صهیونیستی داعش ، از مردم کشورش خواست دربرابر توطئه های تفرقه افکنانه هوشیار باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی در سخنانی به مناسبت روز شهید وحدت مردم این کشور را عامل اصلی پیروزی بر تکفیری ها و تروریست ها دانست و تاکید کرد : امروز متأسفانه عده ای تلاش می کنند این شادی ها و پیروزی ها را مخدوش کنند. 

وی به تفرقه افکنان افزود: به آنها می گویم دستی که بخواهد به نیروهای مسلح ما تعرض کند، قطع خواهد شد. هر دستی چه از خارج و چه در داخل عراق که بخواهد ارزش بسیج مردمی را مخدوش کند، قطع خواهد شد. بسیج مردمی متعلق به همه عراقی ها و نه یک طایفه است. عده ای می خواهند بسیج مردمی را مربوط به یک طایفه معرفی کنند، نه این طور نیست. امروز در بسیج مردمی، مسیحی در کنار مسلمان، شیعه در کنار سنی و ترکمن ها، ایزدی ها و شبکی ها در کنار یکدیگر می جنگند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی انسان به این نیروهای داوطلب بسیج مردمی نگاه می کند، از این فداکاری نامحدود خجالت می کشد. گاهی اوقات بازدیدهای من در ساعت های پایانی شب و دیروقت بود و شاهد آن بودم که جوانان کم سن و سال چگونه در مناطق کوهستانی و بیابانی مانند قهرمانان بر روی ارتفاعات ایستاده بودند و از سنگرها و از عراقی ها دفاع می کنند. آنها به دنبال پول و مقام نیستند. هدف آنها کمک کردن به یک جریان سیاسی نیست. آنها به دعوت و فتوای (آیت الله) سیستانی مرجعیت دینی دام ظّله پاسخ دادند.

وی افزود : آنها به صحنه های نبرد نرفته اند که من یا فرد دیگری در انتخابات پیروز شود. قانون بسیج مردمی بر دور نگهداشتن آن از سیاست تأکید دارد زیرا بسیج مردمی متعلق به همه وطن و عراق است. درست نیست که از بسیج مردمی در کشمکش های سیاسی مان استفاده کنیم. بسیج مردمی متعلق به همه عراقی هاست، همانطور که مرجعیت برای همه عراقی ها و نیز همه مسلمانان در سراسر جهان است. بسیج مردمی از شرافت، وطن، وحدت، ناموس و عزت دفاع می کند و همه ما باید از آن دفاع کنیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد : باید از بسیج مردمی در برابر دستانی که ظالمانه به دنبال مخدوش کردن وجهه آن هستند دفاع کنیم. باید از بسیج مردمی در برابر دستانی که در داخل برای اهانت به بسیج مردمی با سیاسی کردن آن یا به دیگر شیوه ها تلاش می کنند، دفاع کنیم. این جوانان به دنبال معامله با خدا هستند. امروز عراق قوی و عزتمند است. هیچ کسی به تنهایی نمی تواند مدعی این پیروزی باشد. همه عراقی ها با وحدت خود این پیروزی را رقم زدند.

وی گفت : عده ای برای تحقق هدف خود حتی به تحریف سخنان ما متوسل شدند. آنها با تحریف این سخنان به دنبال مخدوش کردن وجهه بسیج مردمی و ایجاد شکاف بین خود نیروهای بسیج مردمی و بین بسیج مردمی و حکومت و جامعه هستند. آنها می خواستند بین بسیج مردمی و دیگر نیروهای مسلح شکاف ایجاد کنند. به همه نبردهای ما نگاه کنید. ما اصرار داشتیم همه نیروها از جمله ارتش، مبارزه با تروریسم، پلیس مرکزی، بسیج مردمی، پلیس محلی و نیروهای محلی در کنار یکدیگر بجنگند. این مسئله بی دلیل نبود. می خواستیم وحدت واقعی خود را نشان دهیم و ثابت کنیم این مسئله فقط در حد شعار نیست و همه ما سرنوشت مشترکی داریم. همه این نیروها فداکاری کردند.

العبادی خاطرنشان کرد : امروز در رسانه ها هم شاهد آن هستیم که این نیروها یکدیگر را تمجید می کنند. این وحدت عامل پیروزی عراقی هاست. درست نیست اجازه بدهیم به مرحله ای بازگردیم که ارتش ما را از بین برد و نزدیک بود کشور ما را هم از بین ببرد. زمانی که داعشی ها وارد عراق شدند، فضای بدبینی حاکم شده بود. حتی مهاجرت جوانان به خارج امروز متوقف و حتی برعکس شده است. بر ما لازم است که به مردم امید بدهیم. البته هیچ کسی نمی تواند در یک مدت محدود همه مسائل منفی را که وجود داشت اصلاح کند. حل همه مسائل منفی انباشته شده از گذشته به زمان نیاز دارد. اما می توانیم گام های درستی برداریم تا به مردم امید بدهیم. با حفظ وحدت و پیروزی های خود به شهروندان امید می دهیم.

نخست وزیر عراق افزود: اما هشدار می دهم نبرد همچنان طولانی است. عده ای از همان نبرد فلوجه می گفتند که کار داعش تمام شده است. نه این طور نیست. نبرد ما نبرد ایدئولوژیک است. آنها باورهای فاسدی دارند که از هیچ کاری شرم نمی کنند. در برابر هر عملیات تروریستی که رخ می دهد با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما دهها عملیات شناسایی و ناکام گذاشته می شود. البته این نبرد برابر نیست زیرا ما باید هر نوع عملیاتی را ناکام بگذاریم و آنها کافی است تا یک عملیات صورت دهند. نبرد ما با افراد خبیث و بزدل است.

حیدرالعبادی گفت: موفقیت های آنها در عملیات تروریستی و قتل شمار بیشتری از بیگناهان و غیرنظامیان است. آنها به قتل شهروندان عراق افتخار می کنند و آن را قهرمانی برای خود می دانند. این اندیشه فاسد تصور می کند هر چه تعداد بیشتری از بیگناهان را بکشد، به خدا نزدیکتر می شود.

وی افزود: دشمن ما گمراه و گمراه کننده است که همه با هم باید با آن مقابله کنیم. هشدار می دهم نبرد سختی پیش رو داریم. ما درصحنه میدانی و نظامی دشمن را شکست می دهیم اما شاهد آن هستید که این دشمن به انفجارهایی در پاکستان، دمشق و دیگر مناطق دست زد و به دنبال ایجاد شکاف در هر جایی است که بتواند. می دانید چرا انفجارها در پاکستان رخ می دهد؟ زیرا داوطلب شدن جوانان برای جنگیدن در کنار آنها متوقف شده است؟ میزان عضوگیری داعش نود درصد کاهش یافته است؟ ما هدف داعش را برای ایجاد حکومت غیراسلامی و فاسد ناکام گذاشتیم. با این انفجارها می خواهند در پاکستان تفرقه ایجاد و روزنه ای برای نفوذ خود پیدا کنند.

پربیننده ترین خبرها