در شش سال اخیر؛

۴ هزار اردنی به داعش پیوسته‌اند

۴ هزار اردنی به داعش پیوسته‌اند
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 17:11

گزارش دایره تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد که اردن پس از تونس دومین کشوری است که تروریست‌های آن به داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

العالم - اردن

گزارش‌ها و اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که اردن اردوگاه‌هایی را برای آموزش تروریست‌ها در خاک خود با حمایت مالی عربستان و تحت نظارت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایجاد کرده و انتقال سلاح و پول به تروریست‌های حاضر در سوریه را تسهیل کرده است.

به نوشتۀ فارس، روزنامه الغد اردن با اشاره به این مطلب نوشت: طبق گزارش دایره تحقیقات کنگره آمریکا که در فوریه گذشته منتشر شد، از سال 2011 تا کنون حدود 4 هزار اردنی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

بنابر این گزارش، شهر معان در جنوب اردن تنها شهری نیست که تروریست‌ها از این شهر به داعش در سوریه و عراق می‌پیوندند بلکه شهرهای شمالی همانند اربد و السلط نیز از جمله مکان‌هایی هستند که تروریست‌های آن به داعش پیوسته‌اند.

پیش از این گزارش‌های مطبوعاتی نشان می‌داد که بیش از 5 هزار تروریست تونسی به داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

گزارش آمریکا همچنین بیانگر آن است که اردن از مشکلاتی همچون فقر و فساد، عدم رشد اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت هزاران نفر که جویای کار هستند، رنج می‌برد و در ماه فوریه گذشته نیز تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز به مصوبات دولت درباره افزایش قیمت کالاها و مالیات‌های جدید برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها