داعش راهی برای تعبیه بمب در لپ‌تاپ پیدا کرد

داعش راهی برای تعبیه بمب در لپ‌تاپ پیدا کرد
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 14:47

مقامات آمریکایی اعلام کردند تروریست های داعش توانسته اند راهی برای مخفی کردن بمب در لپ‌تاپ پیدا کنند.

به نقل ازسی ان ان؛ مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند داعش و دیگر گروه های تروریستی به راهی برای مخفی کردن بمب های قدرتمند در دستگاه های الکترونیک مانند لپ تاپ ها دست پیدا کرده اند.

در این گزارش آمده است، تروریست ها همچنین دستگاه های غربال فرودگاه را به سرقت برده اند تا چگونگی پنهان کردن این بمبها را بیابند، و راهی برای جاسازی آنها در خطوط هوایی تجاری بصورت کاملا مخفیانه پیدا کنند.

این گزارش پس از گزارش چند هفته گذشته منتشر شد که در آن، برخی خطوط هوایی، حمل لپ تاپ و دیگر دستگاههای الکترونیک در چمدان ها در پروازها به مقصد آمریکا را ممنوع کردند.

سالهاست که القاعده و گروههای وابسته به آن، درپی راهی برای ساخت بمب هایی هستند که در آن، از حجم اندکی از فلز استفاده شده باشد تا به این طریق بتوانند راهی برای فرار از اقدامات امنیتی پیدا کنند.

بمبی که در فوریه 2016 در یک هواپیمای جت مسافربری سومالی منفجر شد، سوراخی در کناره هواپیما بجای گذاشت. اما این جت توانست به سلامت فرود آید.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص می‌گوید: « اسناد اطلاعاتی به دست آمده نشان می دهد گروه های تروریستی همچنان در اندیشه هدف قرار دادن وسایل نقلیه هوایی تجاری و تهاجمی هستند. آنها همچنین به دنبال شیوه های مبتکرانه برای انجام حملات خود شامل قاچاق یک دستگاه انفجاری در اشیای مختلف مصرفی هستند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها