آمریکا: ایران سوریه را ترک کند

آمریکا: ایران سوریه را ترک کند
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 04:01

نماینده آمریکا در سازمان ملل با این ادعا که نفوذ ایرانی ها کمک کننده نبوده است، گفت ما خواهان آن هستیم که آنها سوریه را ترک کنند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیکی هیلی در کنفرانس خبر ی در سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا شما همکاری با رژیم سوریه را برای شکست داعش مد نظر دارید،گفت: مسئله سوریه موضوعی است که ما بسیار در باره آن نگران هستیم.

وی افزود: ما هیچ علاقه ای به اسد نداریم. به طور شفاف اعلام کرده ایم که او مدتهاست که مانعی برای صلح است. معتقدم که او جنایتکار جنگی است. آنچه که وی برای مردم کشورش انجام داده است تنفرانگیز است. ما تلاش می کنیم که بر روی این موضوع کار کنیم. بدیهی است که داعش تلاش می کند که با وی مقابله کند. ما شاهد آن هستیم که نفوذ ایرانی ها کمک کننده نبوده است. ما خواهان آن هستیم که آنها سوریه را ترک کنند. شما شاهد آن هستید که آمریکا همچنان در رابطه با موضوع سوریه قدرتمندانه عمل می کند. ما خواهان صلح در آن منطقه هستیم.ما می خواهیم که بخشی از راه حل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که هر آنچه را که لازم است برای شکست داعش انجام دهیم. معلوم نیست که هدف ما مذاکره با اسد برای انجام آن (شکست داعش) باشد. معتقدم آنچه که ما بر روی آن تکیه می کنیم مذاکرات در ژنو است. در زمان حاضر اسد گزینه نخست ما برای مذاکره نیست ما به مذاکرات ژنو توجه داریم و می خواهیم بخشی از آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما هیلی در بخش دیگری از مصاحبه  ادعا کرد: حمایت روس ها و ایرانی ها از اسد نگران کننده است.

وی گفت: ما تصور نمی کنیم که مردم سوریه بیش از این خواهان اسد باشند. ما معتقد نیستیم که او فردی باشد که مردم سوریه خواهان وی باشند. ما همچنان به شدت به محکوم کردن اقدامات اسد و آنچه که وی انجام داده است ،ادامه می دهیم.ما همچنان او و اعمالی را که انجام می دهد به طور مستقیم زیر نظر داریم. همچنین اقدامات روس ها و ایرانی ها در حمایت از اسد برای ما نگران کننده است زیرا زمانی که وی این اعمال را انجام می دهد نباید مورد تمجید قرار گیرد. باید به وی هشدار داده شود و این موضوعی است که معتقدیم بسیار مهم است.

وی افزود: ما از دی میستورا و آنچه که انجام می دهد حمایت می کنیم. روش پیچیده ای که وی برای مقابله با وضعیت موجود به کار می برد، قابل توجه است. من تاکنون دو تا سه بار با وی درباره اینکه روند سیاسی چگونه پیش می رود، ملاقات کرده ام. معتقدیم که مذاکرات ژنو بسیار مهم است.

پربیننده ترین خبرها