نزول اندک بهای نفت در پی افزایش تولیدات لیبی

نزول اندک بهای نفت در پی افزایش تولیدات لیبی
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 07:58

افزایش تولید نفت لیبی، بهای جهانی نفت را اندکی کاهش داد.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز سه‌شنبه در معاملات آسیایی اندکی کاهش یافت. افزایش تولید نفت لیبی و افزایش حفاری‌های نفتی در آمریکا مهمترین دلایل کاهش بهای نفت در ساعات اخیر عنوان شده اند.
امروز صبح هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 3 سنت کاهش به 53 دلار و 9 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 1 سنت کاهش، 50 دلار و 23 سنت معامله شد.
روز دوشنبه (دیروز) برخی منابع از افزایش تولیدات شرکت دولتی نفت لیبی خبر دادند. روز جمعه هفته گذشته نیز مؤسسه «بیکر هیوز» از افزایش کم‌سابقه سکوهای نفتی آمریکا خبر داده بود. صادرات نفت ایران نیز تا 20 مارس (پایان اسفند سال گذشته) به روزانه 3.05 میلیون بشکه رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.
این در حالی است که نگرانی‌های سیاسی و کاهش ارزش دلار، صبح امروز بهای جهانی طلا را به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رساند. صبح امروز بهای هر انس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1255 دلار و 96 سنت رسید.
گمانه‌زنی‌ها در خصوص ملاقات رؤسای جمهور آمریکا و چین و وقوع انفجار انتحاری در شهر سن پترزبورگ روسیه سرمایه‌گذاران را به خرید طلا به عنوان پناهگاهی امن ترغیب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها