تونس: عادی سازی روابط با سوریه، مانعی ندارد

تونس: عادی سازی روابط با سوریه، مانعی ندارد
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 08:10

رئیس جمهور تونس تاکید کرد که این کشورهیچ مانعی در راه عادی شدن روابط با سوریه نمی بیند.

العالم - آفریقا

«الباجی قائد السبسی» دیروز (سه شنبه) در جریان استقبال از تعدادی از نمایندگان این کشور که از دمشق بازدید کرده بودند، بر روابط تونس با سوریه تاکید کرد و گفت تونس روابط دیپلماتیک خود با سوریه را قطع نکرده است و برای حفظ منافع خود در سوریه، در دمشق کنسولگری دارد.

السبسی تصریح کرد: تونس روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع نکرده است و ما برای حفظ منافع کشورمان در سوریه، در دمشق کنسولگری داریم. پس از اینکه وضعیت سوریه بهبود یابد و سوریه باثبات شود، مانع اساسی برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت عادی خود در سطح سفیر وجود ندارد.

پایگاه اسکای نیوز عربی خاطرنشان کرد، هیأت نمایندگان تونس که به دمشق سفر کرده بودند، گزارشی از سفر خود را به السبسی ارائه داده و وی را در جریان جزئیات این سفر قرار دادند؛ این هیأت اعلام کرد که مقامات سوریه برای ارائه اطلاعاتی درباره شبکه های اعزام جوانان تونسی به سوریه و تحویل تعدادی از جوانان تونسی بازداشت شده در زندان های سوریه آماده همکاری با مقامات تونس هستند و اعضای این هیأت تونسی از رئیس جمهور این کشور بازگشت روابط دوجانبه و سفیران را خواستار شدند.

 هفت نماینده تونسی ماه مارس گذشته با هدف بازگرداندن روابط کشورشان با سوریه به حالت طبیعی وبررسی موضوع فرستادن جوانان تونسی به کانون های درگیری درچارچوب فعالیت کمیته پارلمانی که بدین منظور تشکیل شد، به سوریه سفر کردند.

تونس درفوریه ۲۰۱۲ میلادی همراه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روابط خود را با دولت سوریه به شکل کامل قطع کرد. این موضع‌گیری در دوران ریاست جمهوری «منصف المرزوقی» صورت گرفت.

اما پس از دوره ریاست ‌جمهوری المرزوقی ، دولت تونس دفتری تحت عنوان «رسیدگی به وضعیت۳ هزار تونسی در سوریه» در دمشق ایجاد کرد که از آن، به عنوان گامی در جهت بهبود روابط میان دو کشور تلقی شد.

حزب ندای تونس بعد از پیروزی درانتخابات پارلمانی اخیر که سال گذشته میلادی برگزار شد، اعلام کرد که آماده از سرگیری روابط با سوریه است.

215

 

پربیننده ترین خبرها