دولت سوریه هرگز از شیمیایی استفاده نکرده است

دولت سوریه هرگز از شیمیایی استفاده نکرده است
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 21:34

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، دمشق با دو حمله روبروست، یکی از سوی نمایندگان دائم کشورها در شورای امنیت و دومی توسط گروه های مسلح تروریست به نمایندگی از همین کشورها.

العالم - سوریه

نماینده دولت سوریه، چهارشنبه در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون سوریه اعلام کرد: اظهارات برخی از نمایندگان در شورای امنیت نشان می دهد که سوریه با دو حمله؛ یکی توسط برخی از نمایندگان دائم کشورها در شورای امنیت؛ و دومی توسط گروه های مسلح تروریست به نمایندگی از این کشورها روبروست.

وی افزود: سوریه هیچ نوع سلاح شیمیایی ندارد و از این سلاح هرگز استفاده نکرده است و استفاده نخواهد کرد.

نماینده سوریه بیان داشت: سوریه یکی از اعضای سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی بوده و به همه تهدات خود عمل کرده است.

به گفته وی، بیان این اتهامات نشان می دهد که برخی از اعضای شورای امنیت و ترکیه و برخی از کشورهای حامی تروریسم به دنبال بهره برداری از ادعاهای خود برای هدف قرار دادن سوریه و مانع تراشی در رسدین به راه حل سیاسی هستند.

وی گفت: رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به گفتگوهای ژنو به استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرده که گروه های مسلح تروریست دارای سلاح شیمیایی هستند.

نماینده سوریه بیان داشت: ما ده ها نامه به شورای امنیت و سازمان ملل درباره دسترسی گروه های مسلح تروریست به مواد شیمیایی ارائه کرده ایم. تروریست ها به صورت اساسی این محموله های شیمیایی را از ترکیه وارد کرده اند.

وی گفت: کشورهایی که از گروه های تروریستی حمایت می کنند و به دنبال توجیه اقدامات این تروریست ها هستند تنها طرفی بوده که در استفاده از سلاح شیمیایی علیه جان غیرنظامیان سود می برند.

وی بیان داشت: مسئله تعجب آور این است که فرانسه خواهان نشست امروز شورای امنیت شده است و همین کشور در سال 2013 گزارش دروغینی درباره حادثه استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه دمشق ارائه کرده بود.

به گفته وی، فرانسه به همراه دیگر شرکای خود در گروه موسوم به ائتلاف بین المللی شریک در کشتار صدها غیرنظامی در سوریه است.

وی گفت: دولت سوریه با وارونه نشان حقایق و مطرح کردن اتهامات دروغین مخالف است و خود را به تعهدات سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی متعهد می داند و به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها