احمدی‌نژاد: به تک‌تک اتهامات پاسخ خواهم داد

احمدی‌نژاد: به تک‌تک اتهامات پاسخ خواهم داد
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 22:38

رئیس دولت های نهم و دهم گفت: به تک تک اتهامات پاسخ می دهم، عجله نکنید!

العالم - ایران

اولین نشست خبری محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین عصر چهارشنبه در محلی که قرار بود ساختمان دانشگاه ایرانیان باشد برگزار شد.

احمدی نژاد در بخشی از اظهاراتش و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: علت عصبانیت برخی ها این است که مردم حرف هایی را که آنها علیه ما زدند آن را قبول نکردند.

وی تصریح کرد: اگر میلیاردها بار هم به ما حمله کنند از دفاع از حقوق مردم عقب نشینی نخواهیم کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: در دولت نهم و دهم هیچ سندی علیه حقوق مردم امضا نشد.

وی گفت: به تک تک اتهامات پاسخ می دهم، عجله نکنید، سه گزارش ارائه کرده ام و گزارش های 4، 5 و 6 هم آماده شده است و تا 12 گزارش ارائه خواهم کرد و در آنها به یک یک اتهامات با سند پاسخ می دهم و اگر من هم زنده نبودم، توضیحات منتشر خواهد شد.

رئیس جمهور پیشین ادامه داد: هیچ کس نتوانسته است از مواضع من تناقض در بیاورد.

وی در این نشست گفت: رهبری به من توصیه کردند در انتخابات شرکت نکنم نه اینکه نسبت به مسائل کشور بی تفاوت باشم و من برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارم اما از آقای بقایی حمایت خواهم کرد.

وی چندین بار در پاسخ به این پرسش که در صورت رد صلاحیت بقایی چه واکنشی نشان خواهید داد؟ گفت: دلیلی برای رد صلاحیت بقایی .ج.د ندارد.

رئیس جمهور پیشین در این نشست افزود: مواضع من نسبت به سال 88 تغییر نکرده است و همان حرف هایی را می زنم که سال 84 می زدم، تابلوی ما اصلاحات نیست اما به دنبال اصلاح واقعی هستیم.

احمدی نژاد درباره تفاوت دو نامزد انتخاباتی اخیر آمریکا نیز گفت: ترامپ و کلینتون تفاوتی نمی کنند و هر دو مجری سیاست های پشت پرده آمریکا هستند.

وی افزایش بودجه نظامی آمریکا را تلاش برای جنگ در آسیا عنوان کرد.

احمدی نژاد درباره ماجرای کهریزک نیز گفت: ماجرای کهریزک چه ربطی به دولت دارد؟ آیا سازمان زندان ها، نیروی انتظامی و قوه قضائیه زیر نظر دولت هستند؟ مرتضوی تا به الآن بابت کهریزک محکوم نشده است. در سال 88 نسبت به ماجرای کهریزک پرداختم و گفتم این یک جنایت است و باید با آن برخورد شود.

رئیس جمهور دولت های نهم و دهم درباره مفتوح بودن پرونده اش در دستگاه قضا نیز گفت: صرفاً یک مورد شکایت از من وجود دارد و آن هم مربوط به زمانی می شود که یک زمانی در جمع مردم کاشان گفتم چون جمعیت کاشان برای استان شدن کم است نمی شود استان ایجاد کنیم و فردی که از من شکایت کرده بود بعداً شکایت خود را پس گرفت و با حضور در منزل من گفت هدف من از شکایت از شما این بود که شما را ببینم.

احمدی نژاد بارها در این نشست خبری گفت: آیا فکر می کنید دستگاه قضا طرف مرا می گیرد؟

وی در این نشست خبری گفت: پس از انتخابات سال 88 به یک پادشاه عربی پیام دادند که نگران نباشید ما این دولت انقلابی را ساقط می کنیم. آیا این که من پرسیدم بچه های فلانی از کجا میلیاردر شدند، این توهین است؟

احمدی نژاد درباره جمله خس و خاشاک نیز گفت: به چه کسی گفتم خس و خاشاک، متن نوار موجود است، گفتم آنهایی که آتش می زنند و مردم را می کشند که یک عده قلیلی هم هستند.

وی درباره محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم نیز گفت: آقای رحیمی را مظلوم می دانم و از ایشان دفاع کردم ماجرایی که برای ایشان بهانه کردند مربوط به زمانی بود که رئیس دیوان محاسبات بود، ولی چرا آن را بعد از اتمام دولت مطرح کردند؟

رئیس جمهور پیشین خود را فراجناحی دانست و گفت: من هیچ وقت نگفتم اصولگرا هستم و اصولگراها هم نگفتند من اصولگرا هستم هیچ وقت عضو جناحی نبودم حداقل در دوران ریاست جمهوری.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه نظام تصمیم گیری کشور باید اصلاح شود افزود: به زودی از پیشرفت های دولت های نهم و دهم با اسناد معتبر گزارش خواهم داد و پای همکارانم می ایستم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها