نشانه‌های ابتلا به افسردگی را بشناسید

نشانه‌های ابتلا به افسردگی را بشناسید
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 15:02

افسردگی، علاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جسمی زیادی شود، بنابراین، شناخت نشانه‌ها و علائم افسردگی، ضروری به نظر می‌رسد.

العالم - گوناگون

با برخی از علائم جسمی که نشان‌دهنده ابتلا به برخی اختلالات خلقی بخصوص هستند، آشنا شوید.
مشکل در به خواب رفتن:

اگر به سختی به خواب می‌روید و یا این که به سختی از خواب بیدار می‌شوید، این علامت شما می‌تواند نشان دهنده ابتلا به افسردگی باشد. با این حال اگر به هر کدام از اختلالات خلقی ناشی از بد خوابی مبتلا شده اید، باید به دنبال پیگیری اصلاح الگوهای خواب باشید.
از دست دادن علاقه و لذت به امور روزمره:

اگر به فعالیت‌های تفریحی و سرگرم کننده دیگر علاقه‌مند نیستید، این علامت هم می‌تواند نشان دهنده شروع یک اختلال خلقی باشد.
میگرن:

درد شدید در یک یا دو طرف سر یا همان ابتلا به میگرن، نشانه تجربه درجاتی از اضطراب و افسردگی است. مطالعات نشان داده اند که استعداد مشترک در ابتلا به اختلالات اضطرابی، افسردگی و میگرن وجود دارد. میگرن و سردرد مزمن روزانه در افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج می برند، شایع است.
درد قفسه سینه:

این درد می‌تواند با افسردگی ارتباط داشته باشد. موسسه ملی بهداشت روان آمریکا اعلام کرده است که از هر ۲۰ فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ۳ نفر افسرده هستند. در کل بیماران قلبی علائم بیشتر افسردگی را نسبت به سایرین از خود نشان می‌دهند.
درد کمر:

افراد افسرده، کمتر ورزش می‌کنند و کمتر به آنچه که می‌خورند، اهمیت می‌دهند. اگر شما به سلامتی خود اهمیت ندهید، دچار دردهای جسمی زیادی خواهید شد، از جمله درد مفاصل، عضلات و پشت. اگر هم درد مزمن داشته باشید، افسردگی آن را بدتر می‌کند.
تغییر در اشتها:

این علامت نیز نشانه اولیه افسردگی است. کم‌خوری و پر خوری هر دو به یک اندازه با افسردگی ارتباط دارند.
خستگی:

خستگی و بیحالی و احساس ضعف، یکی از علائم جسمی افسردگی است. اغلب خستگی و افسردگی، با هم در بدن یک فرد بروز می‌کنند، بنابراین سخت است بگوییم کدام یک زودتر ایجاد شده و کدام یک موجب بروز دیگری بوده است.
تغییرات وزن:

تغییرات وزن بدن می تواند وابسته به عادات غذایی و میزان فعالیت بدنی باشد. برخی مواقع، افراد افسرده بیشتر از ۱۲ ساعت می‌خوابند، در نتیجه فعالیت بدنی آنها کم می‌شود و به همین خاطر افزایش وزن پیدا می‌کنند. اگر هم در اثر کاهش اشتها، به اندازه کافی غذا نخورید، ممکن است کاهش وزن پیدا کنید. اگر شما دارای کاهش و یا افزایش وزن بی دلیل شدید، با پزشک خود صحبت کنید و ببینید این نوسان وزن به علت افسردگی است و یا بیماری دیگری.
مشکلات گوارشی:

ناراحتی معده یکی از مشکلات شایع در افراد افسرده و یا مضطرب است. بزرگسالان دچار افسردگی ممکن است تهوع و یا اسهال داشته باشند. برخی از بیماری‌های گوارشی مانند: بیماری کرون، کولیت و یا زخم‌های گوارشی با استرس و افسردگی بدتر می‌شوند. 

منبع : roozegaran 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها