روسیه:

تروریست‌ها توانایی ساخت سلاح شیمیایی دارند

تروریست‌ها توانایی ساخت سلاح شیمیایی دارند
شنبه 19 فروردين 1396 - 10:03

روسیه اعلام کرد که تروریست های فعال در سوریه، قادر به تولید سلاح های شیمیایی و استفاده از آن هستند.

العالم سوریه

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با اعلام این موضوع در بیانیه ای تأکید کرد: هر گروه و طرفی از سلاح های شیمیایی استفاده کند ، محکوم است.
وزارت امور خارجه روسیه افزود : استفاده از سلاح های شیمیایی به نفع تروریست ها و مخالفان مسلح در سوریه است .
در این بیانیه آمده است: امتناع شرکای غربی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از تأیید درخواست مورخ مارس 2013 دمشق با موضوع لزوم آغاز تحقیقات درباره استفادۀ افراد مسلح از گاز سارین در منطقه خان العسل و عدم مجازات عاملان باعث شد که افراد مسلح روز 13 اوت همان سال به غوطۀ شرقی حملۀ شیمیائی گسترده بکنند که در این حمله بیش از هزار و 500 نفر کشته و مجروح شدند.
بیانیه وزارت خارجه روسیه حاکیست :  سازمان منع گسترش سلاح های شیمیای در تحقیقات خود به اطلاعات کذب مخالفان سوری مسلح و حامیان آنها استناد کرده است تا دولت سوریه متهم به استفاده از سلاح شیمیایی شود، در حالی که هیأت کارشناسی این سازمان از اماکن احتمالی استفاده از سلاح های شیمیایی بازدید نکرد و سازمان بین المللی مذکور برای توجیه امتناع خود از اعزام هیأت کارشناسی خود به این اماکن مدعی شد که بازدید از اماکن استفاده از سلاح های شیمیائی در مناطق تحت تصرف افراد مسلح سلامت اعضای هیأتش را به خطر می اندازد.  
روسیه ادعای مخالفان مسلح مبنی بر استفاده دولت دمشق از بشکه های انفجاریِ حاوی گاز کلر برای کشتار مردم را نپذیرفت و  افزود: گروه های مخالف سوری هواپیماهای قابل استفاده را در حملات خود به فرودگاه های نظامی سوریه به غنیمت گرفته اند، و خلبانان آموزش دیده و نیروهای فنی هواپیما نیز با این گروه ها همکاری می کنند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد : استفاده از سلاح های شیمیایی برای دمشق هیچ فایده ای ندارد، زیرا تجهیزات جنگی کارآمدتری دارد تا به اهداف سیاسی و نظامی خود دست یابد.
وزارت خارجه روسیه افزود : کاملاً عادی است که تروریست ها و افراطی ها خصوصاً داعش و جبهه النصره از سلاح های شیمیایی استفاده کنند و حتی از تکنولوژی لازم برای ساخت موادی شیمیایی همچون گازهای سارین و خردل برخوردار هستند و از کشورهایِ همسایۀ سوریه نیز مواد و  لوازم خاصی را برای ساخت سلاح های شیمیایی دریافت می کنند.

214

پربیننده ترین خبرها