مک‌کین: به حملات بیشتری نیاز داریم!

مک‌کین: به حملات بیشتری نیاز داریم!
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 01:25

سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی شد، برای متوقف کردن کشتار در سوریه به حملات هوایی بیشتری نیاز است!

العالم - سوریه

سناتور جان مک کین در سفری رسمی به اسلوونی گفت: فکر می کنم عملیات هوایی بیشتری نیاز است تا این کشتار را متوقف کنیم. من درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و آموزش و مسلح کردن ارتش آزاد سوریه هم استدلال هایی دارم. همزمان ما باید موصل و رقه را بگیریم تا از ورود تروریست هایی که برای اقدام تروریستی به اروپا و آمریکا می آیند جلوگیری کنیم. لذا فکر می کنم نخستین اقدام رئیس جمهور درست بود و مردم آمریکا هم از این اقدام (حمله نظامی ضد سوریه) پشتیبانی می کنند.

مک کین درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هم گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تلاش کرد نتیجۀ انتخابات را در آمریکا تغییر دهد. اگر موفق شده بود بزرگترین ضربه ای به شمار می آمد که می شد به ساختار دموکراسی در یک کشور وارد کرد. ما می دانیم که او تلاش می کند در انتخابات فرانسه هم دخالت کند. داریم می بینیم حملات سایبری شدت می گیرند. و البته در اوکراین ، جنگ ادامه دارد و کشتار مردم ادامه دارد. به باور من باید سلاح های دفاعی و کشنده در اختیار اوکراین بگذاریم، سلاح هایی که پیشتر کنگرۀ آمریکا مجوز آن را به دولت داده است.

سناتور مک کین، ولادیمیر پوتین را سرهنگ پیشین ک گ ب خواند که می خواهد امپراتوری روسیه را از سر بگیرد.

مک کین مدعی شد که پوتین با تهاجم به اوکراین و اشغال کریمه، توافقنامه بوداپست را نقض کرده است. به گفته وی این توافقنامه تضمین کرده بود شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین است، اما پوتین به پیمان هایی که با حسن نیت نوشته و توافق شده است، احترام نمی گذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها