بیانیه رئیسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری

بیانیه رئیسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 13:14

بیانیه مهم حجت‌الاسلام سید ابراهیمی رئیسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد.

العالم - انتخابات


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی عَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

ملت شریف و سر افراز ایران
در حالی چهارمین دهه ی عمر نظام اسلامیان سپری می شود که با وجود موفقیت ها و پیشرفت های امیدوار کننده، همچنان درد های مزمن ساختاری و سنت های نادرست مدیریتی مردم را رنج می دهد و #دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است.
مردم می پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پر نعمت، استعداد های متراکم انسانی و رهنمود های روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه های داخلی به جای هم افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی سازی یکدیگر و رقابت های تخریبی می شود؟
آیا نمی توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!
اینجانب به پشتوانه ی بیش از دو دهه تجربه ی مدیریتی در سطح کلان همچنین تعامل و نظارت بر ساختارهای مختلف ملی و رویارویی مستقیم با مفاسد و نواقص موجود در سازمان ها و دستگاهای مختلف اجرایی، نسبت به ریشه های مسائل کشور و گرفتاری های مردم آگاهی و اشراف یافته ام و عمیقاً معتقدم این وضعیت قابل تغییر است و به مدد الهی امکان بازگشت تحرک، نشاط و رونق به زندگی‌مردم وجود دارد .
ایران اسلامی بن_بست ندارد و کلید واقعی حل مشکلات حضور و اراده ی همه ما مردم برای تحول جدی در مدیریت اجرائی کشور است و گام اول در ایجاد این تغییر، تشکیل دولتی توانمند و آگاه است که برای #خدمت به مردم و بازگرداندن #کرامت به آنان و مبارزه با تبعیض فقر و فساد شب از روز نشناسد.
با آنکه اکنون بیش از یک سال است مأموریت خدمت به مستضعفان و محرومان ، #زائران و #مجاوران آستان قدس رضوی را وجهه ی همت خود قرار داده و این توفیق عظیم را غیر قابل قیاس با هر مقام مادی و معنوی دیگر می دانم ، اما ملاحظه ی رنج ها و گلایه مندی های مردم و دعوت وسیع اقشار مختلف و نخبگان از این خادم خود برای حضور در عرصه ی انتخابات، راه هر گونه عافیت طلبی و ترجیح علایق شخصی را به روی اینجانب بسته است.
اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت های پر شمار و محبت آمیز علماء گرانقدر ، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته ام.هر چند تا کنون و طی سه دهه ی گذشته هیچ عزمی برای دستیابی به قدرت نداشته ام.
این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) فارغ از گروه بندی های سیاسی رایج و صرفاً با تاکید بر رعایت قانون ، اخلاق، انصاف ، #صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوء استفاده از مقدسات و بیت المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به واسطه ی فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.
نجات کشور از بحران های پیش رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، بکارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه بر اساس اهداف برنامه ای جامع و همه جانبه که انشاءالله آن را در فرصت گفتگوهای پیش رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.
ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این #خادم امام هشتم علیه السلام نوید بخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان های #انقلاب اسلامی امام و شهداء برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به نفع مردم و آینده ی درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.

 

ولینصرن الله من ینصره
سید ابراهیم رئیسی
فروردین 1396

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها