استان مرکزی در معرض ریزگردهای عراق

استان مرکزی در معرض ریزگردهای عراق
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 13:23

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت:توده ای از ریزگردهای عراق بر فراز این کشور تشکیل شده و در 2 روز آینده به سمت این استان حرکت خواهند داشت.

 العالم-ایران
 رضا مرادی گفت: به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق و برخاستن حجم زیادی از گرد و خاک، این ذرات معلق در لایه جوی قرار گرفته و در روزهای آتی با شدت کمتری مناطق مرکزی و استان مرکزی را درگیر می کند.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از تغییرات فشار و ناپایداری در سطوح میانی جو در 2 روز آتی است که این شرایط منجر به وزش باد شدید در استان مرکزی تا روز دوشنبه می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر شدت بیشتری نسبت به صبح خواهد داشت.
وی توضیح داد: با وجود وزش باد شدید در استان به دلیل رطوبت لازم در سطوح خاک منشاء گرد و غبار روزهای آینده از کانون های گرد و غبار نمکی محلی نخواهد بود و وارداتی است.
مرادی عنوان کرد: آشتیان و خمین با کمینه دمای هفت و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و ساوه با بیشینه دمای 26 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95) تاکنون 261 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها