تقاضای یونیسف از میانمار درباره کودکان روهینگیا

تقاضای یونیسف از میانمار درباره کودکان روهینگیا
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 15:14

سازمان ملل از دولت میانمار خواست کودکان بازداشت‌شده روهینگیا را آزاد کند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از دولت میانمار خواست کودکان مسلمان روهینگیا را که در ایالت راخین و در قالب یک عملیات نظامی گسترده بازداشت کرده است آزاد کند.
تاکنون در عملیات گسترده ارتش میانمار در ایالت شمالی راخین بیش از 600 مسلمان روهینگیا بازداشت شده اند. بیش از 70 هزار مسلمان روهینگیا به کشور همسایه بنگلادش گریخته‌اند و جزئیات دردناکی از تجاوز، شکنجه و کمبود مواد غذایی در زندان‌های میانمار را در اختیار سازمان ملل قرار داده اند.
«جاستین فورسایت،» معاون مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرد دولت میانمار را در جریان بازداشت بیش از 10 کودک و نوجوان روهینگیا قرار داده است.
وی در اواخر روز شنبه و در پایان سفری کوتاه به میانمار، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کودکانی هستند که در زندان از آن‌ها نگهداری می‌شود، و ما مسئله آن‌ها را با مقامات درمیان می‌گذاریم. ... وضع هر کودک بازداشت‌شده برای ما قابل پیگیری است.»
به گفته وی، آنگ سان سو چی -- برنده جایزه نوبل – و رئیس ارتش میانمار اذعان کردند در این خصوص مشکلی وجود دارد؛ اما درباره آزادی این کودکان تعهدی قطعی ندادند.
سخنگوی دولت میانمار در پی تماس خبرگزاری فرانسه، از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل موافقت کرده است برای بررسی اتهامات تجاوز جنسی، شکنجه و قتل مسلمانان روهینگیا از سوی پلیس و ارتش میانمار، یک تیم تحقیق و تفحص را به این کشور اعزام کند. دولت میانمار این اتهامات را تکذیب می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها