الجزایر: حمله آمریکا حل سیاسی بحران سوریه را مخدوش کرد

الجزایر: حمله آمریکا حل سیاسی بحران سوریه را مخدوش کرد
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 16:44

وزیر امور مغرب عربی و اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر امروز (یکشنبه) با بیان اینکه الجزایر از نزدیک حوادث اخیر سوریه را دنبال می کند، گفت: حمله موشکی امریکا به سوریه تلاش ها برای راه حل سیاسی بحران سوریه را مخدوش کرد.

العالم ـ آمریکا

'عبدالقادر مساهل' افزود: حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات درست در زمانی رخ داد که روندی شکل برای پایان دادن به بحران سوریه گرفته بود که در سایه آن راه حل سیاسی و مذاکرات بین طرف ها می توانست به این بحران پایان دهد.
المساهل گفت: تشدید اقدامات نظامی تنها باعث از بین رفتن تلاش های جامع بین المللی مبنی بر حل سیاسی بحران سوریه می شود.
وی افزود: الجزایر که همواره از تلاش ها در چارچوب احترام به دولت قانونی این کشور حمایت می کند، باور دارد که حل بحران سوریه تنها با راه حل سیاسی براساس گفت و گوهای همه جانبه و مبارزه با تروریسم و آتش ملی ممکن است.
بامداد روز جمعه آمریکا با 59 فروند موشک کروز تام هاوک از ناوهای «یواس‌اس راس» و
«یواس‌اس پورتر» از دریای مدیترانه پایگاه هوایی 'الشعیرات' در حمص را مورد حمله قرار داد. حمله ای موشکی که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد. در این حمله 12 نفر از جمله 10 غیرنظامی (5 کودک) کشته شدند.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
پایگاه الشعیرات در ماه های گذشته نقش مهمی در جنگ علیه گروه های تروریستی بویژه داعش بویژه در آزادسازی شهر تدمر در استان حمص و عملیات علیه تروریست ها در دیگر مناطق شرقی سوریه داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها