مقام آمریکایی: نقص بزرگ در برجام به نفع ایران

مقام آمریکایی: نقص بزرگ در برجام به نفع ایران
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 17:30

مارک دوبوویتز (Mark Dubowitz) از مسئولان ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها در امریکا مدعی شد: در بطن برجام، نقصی حیاتی وجود دارد.

العالم - ایران

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، دوبوویتز که در جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی کنگره امریکا سخن می گفت، افزود: ایران می تواند با تبعیت از توافقنامه صبر کند تا اعتبار محدودیت های کلیدی در برجام پایان یابد. در آن صورت تهران به عنوان قدرت هسته ای که در آستانه تسلیحات اتمی قرار دارد، ظاهر خواهد شد.

وی ادامه داد: در آن زمان این کشور برنامه غنی سازی در مقیاس صنعتی خواهد داشت و زمان گریز هسته ای ایران نیز نزدیک به صفر خواهد بود. ایران با داشتن برنامه موشکی بالستیک پیشرفته تا آن زمان که شامل موشک های بین قاره ای نیز می شود، همچنین با دسترسی به تسلیحات سنگین پیشرفته و سلطه بزرگتر منطقه ای و همچنین اقتصادی قوی تر که به طور فزاینده ای در برابر توان ما برای تحریم کردن، مصون تر خواهد شد، به خطر بزرگتری تبدیل خواهد شد.

دوبوویتز تاکید کرد: بازگشت تحریم های سازمان ملل متحد به معنای پایان دادن به توافقنامه است. به این ترتیب چنین کاری به میزان قابل توجهی در برابر استراتژی فریبکارانه تدریجی ایران غیرموثر خواهد بود.

وی گفت: از زمان اعلام توافقنامه هسته ای در ژوئیه دو هزار و پانزده، ایران مشوق های اقتصادی قابل توجهی از طریق رفع تحریم ها و امتیازهای یک جانبه اضافی از دولت اوباما دریافت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها