واکنش کرملین به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل

واکنش کرملین به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 18:11

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل که از بررسی امکان تحریم روسیه در رابطه با سوریه سخن گفته، واکنش خویشتندارانه نشان داد.

العالم-اروپا

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای گروه کاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی وضع تحریم های جدید و شدیدتر علیه ایران و روسیه به دلیل حمایت از بشار اسد هستند و هیچ گزینه ای در این زمینه از روی میز برداشته نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که از امکان اعمال تحریم های جدید ضدروسی از سوی آمریکا اطلاعی ندارد و در این شرایط سخن گفتن از پاسخ متقابل مسکو دشوار است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان پسکوف نوشت: در مورد تحریم روسیه نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل سخن گفته، اما هنوز رئیس جمهوری این کشور موضع خود را در این باره اعلام نکرده است.

مقام روسی ادامه داد: کرملین سند اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را مشاهده نکرده است و معلوم نیست، چنین سندی وجود دارد یا خیر و به همین دلیل نمی توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

هیلی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه سی ان ان اظهار کرد: در باره وضع تحریم های سخت تر علیه ایران و روسیه، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است. تا زمانی که اسد در قدرت باشد، هیچ راه حلی سیاسی ای در خصوص سوریه در کار نخواهد بود و حذف اسد از قدرت یک اولویت است.

کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، هزاران افراطی و تندرو را از کشورهای مختلف جهان حتی غرب سازماندهی و تسلیح کرده اند که در قالب دهها گروه مسلح و تروریستی راهی سوریه و عراق شده اند.

براثر تداوم این اقدامات، سوریه و عراق همچنان گرفتار بحران و قتل عام گروهی مردم، ویرانی و آوارگی میلیون ها نفر هستند.

 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها