ترس تل آویو و دور تازه جنگ روانی علیه محور مقاومت

ترس تل آویو و دور تازه جنگ روانی علیه محور مقاومت
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 14:53

با افزایش نگرانی رژیم صهیونیستی از روند رو به رشد قدرت حزب الله و شمار نیروها، تجهیزات و موشک های آن، این رژیم دور تازه ای از جنگ روانی خود را علیه محور مقاومت به راه انداخت.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در راستای این جنگ روانی "ادعاهای قابل توجهی" را علیه حزب الله مطرح و آن را "خوشنود کننده و بهبود دهنده فضای منطقه ای برای اسرائیل" توصیف کرد.

ژنرال درور شالوم فرمانده "تیپ مطالعات واحد اطلاعات نظامی" رژیم صهیونیستی موسوم به "أمان" مدعی شد: مهمترین مسئله اطمینان بخش این است که "بیشترین بازدارندگی" وجود دارد.

شالوم گفت که جنگ 2006 میلادی باعث انباشت قدرت بازدارندگی در قبال حزب الله شد "تا حدی که (به ادعای وی) باعث شد تا حزب الله از رویارویی جدیدی با اسرائیل خودداری کند".

او در مصاحبه با سایت صهیونیستی "والاه" همچنین ادعا کرد که مشغول شدن حزب الله در سوریه "تا حد زیادی در متقاعد کردن این حزب برای کنار گذاشتن ایده درگیری با اسرائیل سهیم بود".

شالوم به زعم خود پیش بینی کرد که شمار تلفات حزب الله در سوریه" بزودی به علت درگیری های جدید در اطراف شهر حماه به عنوان پنجمین شهر سوریه از نظر مساحت و جمعیت" افزایش یابد.

این مسئول صهیونیست در راستای جنگ روانی علیه حزب الله مدعی شد: آنچه بر پیچیدگی ها درخصوص حزب الله می افزاید این حقیق است که این حزب "با بحران اقتصادی شدید و بی سابقه ای روبرو است".

شالوم مدعی شد: "اوضاع اقتصادی به حدی وخیم شده است که حزب الله هزینه های سوخت و جیره غذایی نیروهایش را کم کرده است".

این مسئول صهیونیست در ادامه جنگ روانی به القای اختلاف در درون ساختار حزب الله لبنان روی آورد و مدعی شد که براساس اطلاعات او، بحث و جدلی اخیرا در داخل محافل حزب الله درخصوص زیان های ورود آن به جنگ در داخل سوریه روی داده است.

تحلیلگران این ادعاهای رژیم صهیونیستی را در راستای جنگ روانی این رژیم به همراه غرب برای تلاش جهت درهم شکستن عزم و اراده محور مقاومت بویژه بعد از پیروزی تاریخی حلب ارزیابی می کنند.

6

پربیننده ترین خبرها