نگرانی روسیه از حمله یک‌جانبه امریکا به کره شمالی

نگرانی روسیه از حمله یک‌جانبه امریکا به کره شمالی
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 18:11

پس از حمله یکجانبه و تجاوز آمریکا به سوریه، روسیه نگران تکرار رفتار عجولانه آمریکا و حمله به کره شمالی و عواقب آن است

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی از مسکو به قلم اندرو آزبورن نوشت: روسیه با اعلام اینکه امیدوار است گفتگوهای آتی با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مسکو سازنده باشد، در عین حال افزود به شدت نگران است آمریکا احتمالا تصمیم بگیرد به طور یکجانبه به کره شمالی حمله کند.

کره شمالی در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین مشکلات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی است.

پیونگ یانگ پنج آزمایش هسته ای انجام داده است و تلاش می کند موشک های مجهز به کلاهک هسته ای بسازد که بتواند آمریکا را هدف قرار دهد.

یک مقام آمریکایی اوایل هفته در گفتگو با رویترز اعلام کرد یک ناوگروه نیروی دریایی این کشور به منظور نمایش قدرت، در حال عزیمت به سمت غرب اقیانوس آرام است.

قرار است تیلرسون، که نخستین سفر خود را به مسکو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا انجام می دهد، روز چهارشنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود در زمانی گفتگو کند که روابط این دو کشور به پایین ترین سطح خود در دوران پس از جنگ سرد رسیده است.

وزارت امور خارجه روسیه، با انتشار بیانیه ای در آستانه سفر تیلرسون، اعلام کرد درباره بسیاری از جنبه های سیاست خارجی آمریکا از جمله در خصوص لیبی، یمن و سوریه نگران است. روسیه اعلام کرد به ویژه درباره کره شمالی نگران است.

در این بیانیه تاکید شده است: ما درباره آنچه که واشنگتن برای کره شمالی در ذهن دارد، پس از آن که از احتمال یک سناریوی نظامی یکجانبه خبر داد، واقعا نگران هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: مهم است که مشخص شود چنین چیزی چگونه با وظایف جمعی در خصوص خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره مطابقت دارد، مسئله ای که در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکیده شده است.

روسیه از حملات موشکی روز جمعه آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه انتقاد کرده و آن را حمله ای غیرقانونی به یک کشور مستقل خوانده است.

نگرانی های فزاینده ای در مسکو وجود دارد که ترامپ بیش از پیش در حال دستیابی به اعتماد به نفس در خصوص توسل به زور برای نیل به اهداف خود در زمینه سیاست خارجی است.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد امیدوار است آمریکا با تحقیقات بین المللی درباره حمله با گاز اعصاب در سوریه که منجر به حمله موشکی آمریکا به سوریه شد ، موافقت کند و اینکه مقامات آمریکایی همچنین در گفتگوها درباره افغانستان که اواخر این هفته در مسکو انجام می شود، شرکت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها