مهاجم سن پترزبورگ در ترکیه بوده است ... مسکو از آنکارا توضیح خواست

مهاجم سن پترزبورگ در ترکیه بوده است ... مسکو از آنکارا توضیح خواست
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 18:26

روسیه از دولت ترکیه دربارۀ اخراج عامل حملۀ تروریستی سن پترزبورگ از خاک خود توضیح خواسته است.

العالم اروپا
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، کنسولگری روسیه در استانبول از دولت آنکارا دربارۀ اخراج اکبرجون جلیلوف عامل حملۀ تروریستی سن پترزبورگ از خاک ترکیه در دسامبر 2016  توضیح خواسته است.
رسانه های تُرک به نقل از منابعی در نهادهای اجرایی گزارش داده بودند که جلیلوف نوامبر 2015 وارد استانبول شد و دسامبر 2016 به علت پایان یافتن اعتبار مجوز اقامتش از ترکیه اخراج شد.
رسانه های تُرک مدعی شده اند که سرکنسولگری روسیه مدارک لازم را برای خروج جلیلوف از ترکیه فراهم کرده بود.
خبرگزاری نووستی به نقل از نماینده کنسولگری روسیه در استانبول گزارش داد: ما مطالب رسانه های ترکیه را درباره اخراج جلیلوف دیدیم و از مقامات ذیربط ترکیه خواسته ایم که در این باره توضیح بدهند ولی هنوز جوابی نداده اند و همچنان منتظر جوابشان هستیم.
این دیپلمات روسی گفت : گزارش رسانه های ترکیه مبنی بر اینکه کنسولگری روسیه در استانبول مدارک خروج جلیلوف را آماده کرده، نادرست است.
انفجار تروریستی در مترو شهر سن پترزبورگ در روز 3  آوریل 14 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت و یک بمب جاسازی شده در جعبۀ آتش نشانی ایستگاه متروی" نِوسکی" هم خنثی شد.
طبق اعلام سرویس تحقیقات روسیه، اکبرجون جلیلوف که تبعۀ قرقیزستان و متولد سال 1995  است ، عامل حملۀ تروریستی سن پترزبورگ است و ابتدا بمب را در ایستگاه متروی نوسکی جاسازی کرد سپس مواد منفجرۀ همراهِ خود را در متروی سن پترزبورگ منفجر کرد.

 

جلیلوف

جلیلوف در قرقیزستان

 

جلیلوف

 

جلیلوف

 

جلیلوف

 

موقعیت سن پترزبورگ و قرقیزستان

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها