"ترامپ از ضعف روسیه و غفلت ایران استفاده کند"

پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 - 18:49

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که آمریکا باید از موقعیت "ضعیف" روسیه و "مشغول" بودن ایران به انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده و تغییر اساسی در سوریه ایجاد کند.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه RFI، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد که واکنش روسیه به حمله موشکی آمریکا به مرکز نظامی دولت "بشار اسد" نشان‌دهنده ضعیف بودن موضع "ولادیمر پوتین" رئیس جمهور روسیه؛ و بیانگر این است که اسد در حال حاضر پشتیبانی ندارد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه ادعاهای خود افزود: چندین ماه است که پوتین فکر می‌کند آزادی مطلق برای انجام هر کاری را دارد. پوتین با ترکیه به توافق رسید و با ایران ائتلاف کرد و در نتیجه رژیم اسد توانست در میدان جنگ به پایگاه‌های جدیدی دست یابد. وی گفت: پوتین در موقعیت "مدد غیبی" قرار داشت، اما اکنون دیگر چنین نیست.

اولاند مدعی شد که روسیه در برابر حمله موشکی آمریکا ایستادگی نکرد و پس از آن حمایت اردوغان را نیز از دست داد.

رئیس جمهور فرانسه به مشغول بودن ایران به انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره کرد و گفت: همه این مسائل فرصت‌هایی هستند که باید از آنها استفاده کرد.

وی تصریح کرد که فرانسه باید یکی از نقش‌های اصلی را در پایان دادن به جنگ سوریه از طریق تاکید بر رفتن اسد ایفا کند.

اولاند گفت: اگر اسد دوباره به صورت ناگهانی تصمیم بگیرد که از سلاح شیمیایی استفاده کند برایم سخت خواهد بود که ترامپ را بی‌اعتنا به این موضوع ببینم.

رئیس جمهور فرانسه از اینکه آمریکا تنها چند ساعت قبل از حمله به سوریه به کشورش اطلاع داده است نیز انتقاد کرد و گفت که به همین خاطر فرانسه نتوانست در انجام این عملیات نظامی به آمریکا بپیوندد.

وی از ترامپ خواست که در آینده در چنین مواقعی از همپیمانان بخواهد که به وی بپیوندند. او از رئیس جمهور آمریکا خواست که در چنین مواقعی "روش چندجانبه بودن طرف‌ها" را به کار بگیرد.

پیش از این پوتین از حمایت همپیمانان واشنگتن از حمله موشکی آمریکا به سوریه انتقاد کرده بود و آنها را به "عروسک‌های خیمه شب بازی" که بدون داشتن تحلیل از مواضع واشنگتن پیروی می‌کنند، توصیف کرده بود.

221

پربیننده ترین خبرها