نظر روسیه درباره اعضای سازمان منع سلاح شیمیایی در سوریه

نظر روسیه درباره اعضای سازمان منع سلاح شیمیایی در سوریه
پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 - 20:38

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شورای سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی به سوریه باید شامل نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت و کشورهای ضامن فرایند آستانه باشد.

العالم ـ اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی ریابکوف اظهار داشت: امروز نشست ویژه شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی آغاز بکار کرد. و مسلما می توان روند گفتگوها در آنجا را متصور شد؛ زیرا هیچ تغییری در موضع ما و یا مواضع کشورهای غربی صورت نگرفته است. ما به طور گسترده خواهان تشکیل چنین هیاتی هستیم. بویژه که سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی نهادی متخصص به شمار می آید که از تجربه لازم در امر بازرسی برخوردار است و مشخصا در آنجا باید بر انجام تحقیقی سالم و بی طرف تاکید کرد و در صورتی که تفکر صحیح حاکم شود و چنین هیاتی تشکیل گردد، باید بر پایه و اساسی منطقه ای و متعادل تشکیل شود و متخصصانی از تمام کشورهایی که می توانند مسائل را به طور واقعی ارزیابی کنند، در آن مشارکت کنند.

وی افزود: منظور ما تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و نیز کشورهای ضامن فرایند آستانه یعنی ایران و ترکیه و نیز برخی کشورهای دیگر مانند برزیل است که موضعی سازنده در زمینه منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی دارند. همچنین هند و برخی کشورهای دیگر هم باید عضو آن باشند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها