تحلیل مسئول ارشد سابق ناتو؛

بعد از اسد چه می شود؟

بعد از اسد چه می شود؟
جمعه 25 فروردين 1396 - 12:19

یک مسئول سازمان پیمان آتلانیک شمالی "ناتو" هشدار داد که اگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه از سمت خودش کنارگیری کند، نیروهای نظامی سوریه فروخواهند پاشید و نبرد خود علیه گروه تروریستی داعش را خواهند باخت.

العالم - سوریه

"هارولد کوجات" رئیس ستاد سابق ارتش آلمان و رئیس اسبق ستاد جنگی در ناتو گفت: "مسئله درخصوص رفتن اسد از قدر نیست بلکه درخصوص زمان و شرایط مناسبی که این امر را ایجاب خواهد کرد".

وی افزود: "روسیه در سال 2015 میلادی به لزوم وجود آتش بس در سوریه، تشکیل دولتی انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد" اشاره کرد اما مسئله مشارکت اسد در این انتخابات اکثرا محل بحث وجدل بین واشنگتن و مسکو بوده است.

کوجات افزود: امروز می شنویم که دولت آمریکا بدون هرگونه توضیحی به ما فقط می گوید که بشار اسد باید برود. این را می فهمیم اما دوست دارم که پاسخ مثبت و مشخصی بشنوم که این امر عملا چه زمانی انجام خواهد شد..همچنین گروه هفت نیز می گوید اسد باید برود؛ فقط همین نه بیشتر. حال سوال این است که در نهایت چه روی خواهد داد.

وی تاکید کرد: اگر بشار اسد امروز قدرت را ترک کند، ارتش سوریه فروخواهد پاشید و دیگر نیروی زمینی که بتواند داعش را شکست دهد، وجود نخواهد داشت. این درحالی است که توجه و اهتمام ما روی این مسئله (شکست دادن داعش) متمرکز است و ترامپ نیز همین (شکست داعش) را می خواهد.

این ژنرال با اشاره به اینکه آمریکا و روسیه به راه حل و روشی خواهند رسید که به یک هدف سیاسی یعنی شکست داعش منجر شود.

وی در عین حال گفت: کشورهای غربی که کار ترامپ در حمله به حاکمیت سوریه را تایید می کنند، با این کار ارزش های غربی را نقض می کنند.

به گفته این ژنرال، آیا حمله به یک کشور برخوردار از حاکمیت در سایه نبود هرگونه دلیل و مدرکی درخصوص (هویت عامل) حمله شیمیایی به ادلب تا این لحظه و در مقابل عزیز شدن ترامپ در بین همه سران غرب ور رسانه ها، تعجب آور نیست. ؟

6

پربیننده ترین خبرها